اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مادورو: کلمبیا در حال آماده شدن برای انجام حملات جدید علیه ونزوئلاست

رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنانی در جمع نیروهای نظامی این کشور از برنامه کلمبیا برای انجام حملاتی علیه واحدها و اماکن نظامی ونزوئلا در روزهای آینده خبر داد.

مادورو: کلمبیا در حال آماده شدن برای انجام حملات جدید علیه ونزوئلاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد کلمبیا برای انجام حملاتی علیه واحدهای نظامی ونزوئلا در روزهای آینده آماده می‌شود.

او در مراسم دیدار پایانی سال با نیروهای مسلح ونزوئلا گفت: مزدوران آموزش دیده تحت حمایت مالی «ایوان دوکه» (رئیس‌جمهور کلمبیا) در حال آماده شدن برای انجام حمله در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.

به گزارش «آرتی»، او با توجه به این تحرکات، دستور اجرای طرحی برای توقف و حفاظت از مکان‌های نظامی این کشور را در عرض ۲۴ ساعت صادر کرد.

مادورو همچنین خواستار جمع‌آوری همه اطلاعات درباره برنامه‌های کلمبیا شد و درخواست کرد هزاران چشم و گوش از واحدهای نظامی، پادگان‌ها و کشتی‌های این کشور محافظت کنند.

مادورو اعلام کرد تمرینات نظامی موسوم به «سپر بولیواری» برای حفاظت از ونزوئلا در هر زمانی انجام خواهد شد. وی گفت: روش جدید این است ما دیگر به صورت عمومی تاریخ این تمرینات را اعلام نمی‌کنیم. ترتیب عملیات مخفی خواهد ماند و ما  نیروهای مسلح ملی‌ بولیواری، شبه‌نظامیان و مردم را بسیج خواهیم کرد.

وی همچنین از فرماندهی عملیات استراتژیک خواست پیشنهادات خود برای ایجاد حلقه‌های استحکامات را به منظور شروع از اول ژانویه ارائه کند. رئیس‌جمهور ونزئلا همچنین دستور داد تعمیر و نگهداری همه سیستم‌های تسلیحاتی این کشور با حمایت روسیه، چین، بلاروس و ایران و تحت حمایت ملی در دستور کار قرار بگیرد.   

پیشتر وزیر نفت ونزوئلا از خنثی‌سازی توطئه حمله به یکی از پالایشگاه‌های کلیدی این کشور خبر داده بود. 

«طارق الایسامی»، وزیر نفت ونزوئلا از کارکنان بخش نفت ونزوئلا خواسته بود در بحبوحه تهدیدهای کشورهای دشمن مانند آمریکا و کلمبیا برای لطمه زدن به ونزوئلا هوشیار باشند. 

رئیس جمهور ونزوئلا هم اخیراً گفت طرح ترور او در روز برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور خنثی شد.

نیکلاس مادورو بعد از انتخابات ۱۶ آذر این کشور در یک نشست مطبوعاتی گفت پس از اینکه یک منبع معتبر در  دستگاه اطلاعاتی کلمبیا به او درباره نقشه ترور خبر داد، او مرکزی که قرار بود در آن رای دهد را تغییر داد. 

مادورو گفت:«ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا از جمله کسانی است که آماده قتل من است.»

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا در ژانویه سال ۲۰۱۹ با هماهنگی دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد و واشنگتن و گروهی از هم‌پیمانان این کشور به سرعت او را به رسمیت شناختند. 

دولت ترامپ بعد از اعلام حمایت از گوایدو تلاش‌هایی همه‌جانبه‌ای از کودتا، اعمال تحریم و جنگ رسانه‌ای را برای ساقط کردن دولت مادورو به کار گرفت، اما این تلاش‌ها سرانجام ناکام ماندند.

مادورو این اقدام گوایدو و آمریکا را تلاش برای کودتا در ونزوئلا توصیف کرد و روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را قطع کرد. کشورهای روسیه، بلاروس، ایران،‌ چین، کوبا، نیکاراکوئه، سوریه و ترکیه در تحولات ونزوئلا از مادورو حمایت کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول