اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر تهدیدی برای دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان را در معرض تهدید قرار می‌دهد بنابراین بحث‌های مشاوره‌ای در مدارس و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه باشد.

آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر  تهدیدی برای دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی صبح امروز در نشست تشریح و تبیین، ضرورت و اهمیت اجرایی کردن مدیریت برنامه فوریت‌های روانی اجتماعی و مداخله سریع که با حضور مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و اعضای کارگروه‌های مناطق 16 گانه به صورت ویدئو کنفرانس در سالن اجتماعات اداره کل برگزارشد، موضوع آسیب‌های اجتماعی، مسائل روانی و مشاوره را یکی از مباحث مهم و قابل توجه در مدارس دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی به خاطر شیوع ویروس کرونا و حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، این قشر در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان را در معرض تهدید قرار داده است؛ تاکید کرد: توجه به بحث‌های مشاوره‌ای در مدارس و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اهمیت ویژه‌ایی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از مشاوران مدارس خواست به موضوع آسیب‌های اجتماعی توجه کنند و با شناسایی افراد در معرض خطر و مداخلات به هنگام روانی و مشاوره‌ای میزان آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر مشارکت و همراهی همه مسوولان آموزش و پرورش در موضوع مداخلات روانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: همه ما مسوولیم که در قبال حفظ سلامت روانی دانش‌آموزان وظیفه و مسوولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم چراکه دانش‌آموزان سرمایه‌های اجتماعی جامعه ما هستند.

لزوم تقویت خدمات مراکز مشاوره و ارتباط بیشتر با دانش‌آموزان در کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان، نیز در این نشست با تسلیت سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، به بیان طرح‌ها و برنامه‌های حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

حجت الله نریمانی بر نظارت جدی در اجرای بسته «ارتقای خدمات مشاوره‌ای و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی» تاکید کرد و گفت: امروز که در شرایط کرونایی استرس و خانه نشینی زیاد شده است، دانش‌آموزان بیشتر از قبل از لحاظ جسمی و روحی در معرض انواع تهدیدها قرار گرفته‌ اند.

وی با بیان این مطلب که در شرایط کنونی مشاوره دانش‌آموزان اهمیت ویژه‌ایی پیدا کرده است؛ بر تقویت خدمات مراکز مشاوره استان و ارتباط  بیش از پیش با دانش‌آموزان و اولیا تاکید کرد.  

وی عنوان کرد: بسته ابلاغی«ارتقای خدمات مشاوره‌ای و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی» دارای چهار برنامه طرح پیام مشاور، طرح همدل، طرح صدای مشاور و بهره‌گیری از رسانی ملی و شبکه‌‍‌های استانی است.

اجرای برنامه «کانون یاریگران زندگی» در کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اجرای برنامه «کانون یاریگران زندگی» را یکی دیگر از برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی نام برد و آن را یکی را از برنامه‌های تاثیرگذار در حوزه پرورشی دانست و گفت: برنامه‌های کانون یاریگران باید با جدیت اجرایی شود.

نریمانی همچنین اجرای طرح نماد، برگزاری جشنواره نوجوان سالم، جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، جشنواره تجارب برتر تربیتی را از دیگر برنامه‌های قابل اجرای در حوزه اداره امور تربیتی، مشاروه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

وی همچنین به تشریح و تبیین ضرورت و اهمیت اجرایی کردن مدیریت برنامه فوریت‌های روانی اجتماعی پرداخت و از تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی طرح فوریت‌های روانی اجتماعی خبر داد و گفت: این برنامه با هدف پیشگیری از رفتارهای پرخطر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول