اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فتنه 88 حرکت در پازل دشمنان بود/بایدهای شناخت و مقـابله با فـتنه

فرمانده سپاه عاشورا گفت: دنیا‌طلبی، سیاست‌بازی و حرکت در پازل دشمن و دنباله‌روی اهداف به صورت ناجوانمردانه از جمله ویژگی‌های فتنه‌گران بود.

فتنه 88 حرکت در پازل دشمنان  بود/بایدهای شناخت و مقـابله با فـتنه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار عابدین خرّم امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: حماسه بزرگ ملت ایران در ۹ دی به نام میثاق امت با ولایت مزین شده و جاودان گردید. 

وی با اشاره به مناسبت‌های دی‌ماه اعم از سالگرد شهادت سردار دل‌ها و چهلم شهید فخری‌زاده گفت: حتما حکمتی است که برای جاودانه شدن انقلاب اسلامی باید خون‌های بابرکت‌تر اهدا شود. 

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه امسال مراسم ۹ دی بسیار محدودتر و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، تاکید کرد: سال گذشته در این ایام شاهد ازدحام جمعیت زیادی بودیم که عرض ارادت کردند ولی امسال نماینده‌ای از آن جمعیت حاضر شده‌اند.  

وی با تاکید بر اینکه قبل از حماسه ۹ دی اتفاقاتی در سال ۸۸ افتاد که تلخی‌های زیادی در کام ملت ایجاد کرد، افزود: در سال ۸۸ انتخابات بزرگ و به یادماندنی که منجر به تعظیم دشمن در مقابل مردم کرد و موجب عزت دینی و ملی شد و مشت محکمی بر دهان دشمن زد ولی اشخاصی با اسم رمزِ تقلب، صیانت آرا و واژه‌های ساخته شده جبهه استکباری، این کامیابی را در قلب مردم به تلخی کرده و آنها را دعوت به آشوب و ناآرامی کردند. 

سردار خرّم افزود: با وجود دعوت رهبر معظم انقلاب به تمکین و عمل به موازین قانون و انقلاب، همچنان افرادی دست به کار می‌زدند که یک دهه مسوولیت قوا و مسوولیت سنگین داشتند و حتی خود را انقلابی می‌دانستند ولی در این آزمون برای رسیدن به قدرت و امیال شخصی و مقام و مسوولیت،تمام عظمت و عزت گذشته و فعل انقلابی خود را زیرسوال بردند و اعلام کردند که مردم برای گرفتن حق باید وارد کف خیابان شوند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد اشخاصی هستند که در آزمون انقلاب و همراهی با ولایت و مردمی بودن مردود شده و از قطار پیاده شدند و ایجاد فتنه کردند. 

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه فتنه تعریف مخصوص به خود را دارد، افزود: اگر این تعریف را با اعمال این افراد تطبیق دهیم، متوجه خواهیم شد که اینها فتنه‌گر هستند و از قطار انقلاب پیاده شده و منفور مردم و انقلاب شده‌اند. 

سردار خرّم متذکر شد: فتنه این است که فضا غبارآلود شده و تشخیص سره از ناصره سخت شود و افراد ظاهرا دوست ولی در حق دشمن باشند و از جملاتی استفاده کنند که در حقیقت از حلقوم دشمن صادر می‌شود.  

وی ادامه داد: افرادی که در دوران فتنه ۸۸ این اقدامات را کردند، این ویژگی تعریف فتنه را داشتند و کاری کردند تا نظام و کشور ایران را با دچار چالش بزرگ کنند همچنین موجب تطمیع و طمع دشمن شدند. 

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه اهداف دشمن قبل از ۹ دی و در حرکتی که مدیریت می‌کردند، این بود که به انقلاب ضربه زده و مردم را نسبت به مسوولان نظام بدبین کنند و این اتفاقات را فرصت دانسته و ایجاد تفرقه کردند و باعث شدند تا وحدت و یکپارچگی انقلاب دچار  آسیب جدی شود. 

وی اذعان داشت: دنیا‌طلبی، سیاست‌بازی و حرکت در پازل دشمن و دنباله‌روی اهداف به صورت ناجوانمردانه از جمله ویژگی‌های فتنه‌گران بود. 

فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: این عوامل موجب شد تا مردم بعد از هشت ماه ابراز وجود کنند و سیل خروشان از جوانان نسل سوم آنچنان وارد میدان شده و در مقابل اهداف پلید فتنه‌گران ایستادند که به حق بعد از رحلت امام (ره) و روزهای اول انقلاب، یک جمعیت بی‌نظیر شد. از این‌رو حماسه ۹ دی، میثاق امت با ولایت نامیده شد. 

سردار خرّم متذکر شد: حماسه ۹ دی موجب ناامید کردن دشمن، برائت مردم از دشمنان قسم خورده انقلاب، بستن منفذهای نفوذی‌ها، روز تجلی قدرت الهی برای همیشه در  تاریخ انقلاب، عامل وحدت و انسجام و یکپارچگی ملت، عظمت ملت ایران در مقابل توطئه بزرگ دشمنان و لجاجت‌ها و جهالت‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: ۹ دی روزی است در مقابل افرادی که برای رسیدن به قدرت از هر ابزاری که دشمن در اختیار آنها گذاشته بود، استفاده کردند و در یک کلام این روز میثاق با مبانی ارزش‌های امام رحمت‌الله و رهبر معظم انقلاب است.  

فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: باید و نبایدهایی را در فتنه باید در نظر بگیریم، باید اهل روشنگری و آگاهی‌بخشی و اهل فکر و مطالعه باشیم. 

وی به جمله تاریخی سردار قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه‌شان اشاره کرد و گفت: سردار خطاب به  مسوولان نظام گفته‌اند که بیشتر به ماهیت و رفتار دشمن نگاه کنید، نه به سخنان بزک شده آنها، یکی از بایدهای ملت مسلمان تشخیص این موضوع است. 

سردار خرّم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فتنه‌گران را دعوت به تسلیم در برابر قانون کردند ولی آنها تمکین نکردند، اذعان داشت: همیشه باید منافع ملی و امنیت ملی  مدنظر گرفته شود نه اینکه منافع شخصی و استکبار جهانی را در نظر بگیریم در حالیکه فتنه‌گران با کارشان کشور را ناامن کرده و در مقابل گفتمان انقلاب، گفتمان دشمن را آوردند.  

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که به حرف دشمن اعتماد نکنید، افزود: متاسفانه فتنه‌گران نه تنها ابراز پشیمانی نکردند بلکه هتک حرمت کرده و اعلام برائت هم نکردند و حتی در متهم ساختن انقلاب و مردم از هم سبقت گرفتند. 

سردار خرّم متذکر شد: ۹ دی از ایام‌الله است که در واقع یکی از جلوه‌های ویژه خداوند برای ملت بود و روز حمایت و حفاظت از ارزش‌های الهی می‌باشد. 

وی ادامه داد: ۹ دی باطل‌السحر دشمنان بوده و حرکتی بود که آمال و آرزوی ۳۰ ساله دشمن برای شکست انقلاب را ابطال کرد، از این‌رو نباید این روز فراموش شود. 

فرمانده سپاه عاشورا ابراز کرد: ۹ دی یکی از بزرگترین آزمون‌های ملت بود که حقایق را روشن کرد، از این رو نباید فراموش و از یاد برود. 

وی با اشاره بر رشادت‌های مردم تبریز و اینکه حماسه‌ای در حد ۹ دی اما یک روز قبل و در ۸ دی انجام داد، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که شما ( تبریزی‌ها) همواره پیشتاز و پیشگام هستید و شق‌القمر کردید که البته این نگاه امام و رهبری است. 

سردار خرّم یادآور شد: قدر و قدمت حرکت و بصیرت مردم آذربایجان و به سرعت وارد میدان شدن، یک نعمت بزرگی است. 

فرمانده سپاه عاشورا بیان داشت: مردم تبریز هیچ وقت اجازه اتلاف وقت در هیچ حماسه‌ای نداده‌اند و همیشه اهل به موقع عمل کردن، هستند. 

وی ادامه داد: شجاعت و دلیری مردم تبریز عین روزهای اول انقلاب و تمام مسائل انقلاب کم نظیر و بی‌نظیر بود که در 8 دی هم تکرار شد. 

سردار خرّم در پایان گفت: آن عهد که در روز عزل ما بستیم، با لطف خدا زِ دام شیطان بستیم،8 و 9 دی دوباره ثابت کردیم در صحنه همیشه با ولایت هستیم. 

 انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول