اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بنیاد مستضعفان نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر را توسعه می‌دهد

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: استان خوزستان از ما برای توسعه واحدهای بخار و تبدیل این نیروگاه حرارتی به سیکل ترکیبی تقاضا کرده است که ما می‌توانیم سه واحد بخار اضافه کنیم.

بنیاد مستضعفان نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر را توسعه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان ظهر امروز در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان، اظهار کرد: نیروگاه خرمشهر برای تمامی خوزستان به ویژه بخش غربی این استان اهمیت فراوانی دارد و در حال توسعه است. 

وی با تاکید بر اینکه این واحد در آینده به تولید نیاز فراوان دارد، عنوان کرد: بنده زمانی که وزیر بودم مجوز کلنگ‌زنی و افتتاح این نیروگاه را صادر کردم، اکنون این نیروگاه از نظر حرارتی کامل است و هیچ نقصی ندارد و با همه ظرفیت در حال کار است. 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: استان خوزستان از ما برای توسعه واحدهای بخار و تبدیل این نیروگاه حرارتی به سیکل ترکیبی تقاضا کرده است، طبق ضوابط هر دو واحد حرارتی می‌توانند به یک واحد بخار حرارت بدهند که در واقع سه واحد می‌شوند، بر همین اساس ما می‌توانیم سه واحد بخار اضافه کنیم. 

وی افزود: وزارت نیرو نیز احتمال دارد با این امر موافق باشد و باید سازمان بنیاد مستضعفان در این مکان سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه‌گذاری در اینجا نیز بسیار سنگین است. 

فتاح بیان کرد: ما اگر در نیروگاه خرمشهر متمرکز شویم، این سه واحد حدود 12 هزار میلیارد تومان دربر خواهد داشت، ما این آمادگی را داریم که توربین‌هایی برابر با تکنولوژی روز را در این نیروگاه وارد کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های بنیاد و صندوق توسعه ملی اقدام کنیم. 

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول