اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سردار سلیمانی انقلابی بود نه اهل حزب و جناح/ عزتمندی در گرو انقلابی‌گری است

امام جمعه تویسرکان با تاکید بر تبیین و تقویت فرهنگ مقاومت گفت: سردار سلیمانی اهل حزب و جناح نبود؛ اما به شدت انقلابی بود به نحوی که انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی این شهید به شمار می‌رفت.

سردار سلیمانی انقلابی بود نه اهل حزب و جناح/ عزتمندی در گرو انقلابی‌گری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی بعد ازظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی با موضوع فرهنگ مقاومت؛ سردار مقاومت را شهید حاج قاسم سلیمانی خواند که انقلابی عظیمی در این جبهه به پا کرد و اظهار کرد: برگزاری سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با مدیریت مقام معظم رهبری، نشان از اهتمام بسیار بالای ایشان و اهمیت سالگرد این شهید و فرهنگ مقاومت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اهتمام رهبری بر برنامه سالگرد شهید سردار سلیمانی وظیفه ما مسوولان را سنگین‌تر می‌کند که باید همتی ویژه بر برگزاری بهتر آن در شهرستان متمرکز شود افزود: سردار سلیمانی یک فرد نبود؛ بلکه یک مکتب بود.

امام جمعه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه همه ما در تبیین مکتب سردار سلیمانی در هر زمان و ساعت وظیفه داریم گفت: ویژه‌برنامه سالگرد شهید سلیمانی یک هفته است بنابراین برنامه‌ها در راستای تبیین همه‌جانبه شخصیت این شهید باید به صورت خاص در قالب برنامه‌های مختلف برگزار شود.

وی از شجاعت و تدبیر شهید سلیمانی در میادین سیاسی و نظامی سخن گفت و تاکید کرد: مهمترین ویژگی سردار اخلاص بود، شجاعت و تدبیرش را برای خدا خرج می‌کرد و توانست همه نقشه‌های نامشروع آمریکا را در منطقه غرب آسیا خنثی کند.

موحدی مراقبت از حدود شرعی را از دیگر خصایص شهید مقاومت عنوان کرد و تصریح کرد: سردار سلیمانی اهل حزب و جناح نبود؛ اما به شدت انقلابی و ذوب در انقلاب بود به نحوی که انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی این شهید به شمار می‌رفت.

وی با تاکید بر اینکه خدای متعال به سردار دل‌ها این همه عزت و عظمت بخشید گریزی به تشییع باشکوه پیکر ایشان زد و گفت: همه ما تشنه عزت هستیم، بدون هیچ تعارفی عزتمند شدن در گرو انقلابی‌گری بودن است.

 امام جمعه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مکتب سردارسلیمانی مکتب امام خمینی(ره) است بنابراین ما وظیفه داریم در این راه قدم برداریم تلاش برای بسط فرهنگ مقاومت را وظیفه شورای فرهنگ عمومی دانست و خواستار ورود هنرمندان در این عرصه شد.

شهید سلیمانی فرامنطقه‌ای و جهانی می‌اندیشید و عمل می‌کرد

وی با بیان اینکه وصیت‌نامه و گفتارهای شهیدسلیمانی را در مقابل دید همگان قرار داد بر تقویت فرهنگ مقاومت ابتدا از سوی مسوولان تاکید کرد و ادامه داد: اکنون که تلاش دشمن بر تضعیف ولایت است که البته تلاش بیهوده می‌کند، نباید بی‌خیال باشیم پس باید وظیفه‌مند عمل کرد.

 موحدی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی فرامنطقه‌ای و جهانی می‌اندیشید و عمل می‌کرد اظهار کرد: این نوع عملکرد الگویی برای همه ماست، مردم ما انقلابی و مقاوم‌اند که من و شمای مسوول هم باید این فرهنگ را ابتدا در خودمان و سپس در جامعه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم که نگذاریم این طلا غبار بگیرد تاکید کرد: سالگرد سردار سلیمانی فرصت بسیار مغتنمی است که دینمان را نسبت به انقلاب، ولایت و سردار شهید سلیمانی تا حدی که مقدور است، ادا کنیم.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه خداوند تاج عزت را بر سر کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند، می‌گذارد نمونه بارز این مهم را سردار سلیمانی خواند و افزود: همه نهادها به خصوص نهادهای فرهنگی به طور ویژه در این هفته در راستای تبیین فرهنگ مقاومت و گرامیداشت یاد و مکتب سردار  پویاتر عمل کنند تا نهادینه شدن این فرهنگ را به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان شاهد باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی در مساجد، از نصب تندیس سردار سلیمانی در یکی از میادین شهر تویسرکان تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: تلاش شود با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی یک مراسم عمومی در فضای باز در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی برگزار شود.

اجرای طرح چهل‌چراغ برگرفته از وصیت‌نامه سردار سلیمانی

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی یک فرد نیست؛ بلکه یک مکتب اظهار کرد: مکتب ایشان هم منطبق برای مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که نیاز به ترویج دارد.

مرتضی سیاهوشی به اجرای طرح چهل‌چراغ برگرفته از وصیت‌نامه و گفتارهای سردار سلیمانی در برهه‌های خاص در قالب بنر از سوی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: این اقدام با هدف ترویج وصیت‌نامه حاج قاسم در برنامه‌های هفته مقاومت گنجانده شده است.

وی با تاکید بر اینکه تحریف در دستور کار دشمنان داخلی و خارجی ما قرار دارد همانگونه که دین اسلام  و سخنان و مکتب امام را تحریف می‌کنند بیان کرد: نمونه دیگر از تحریف در زمان حال گره زدن «FATF» به واکسن کرونا را می‌بینیم بنابراین ممکن است برخی دنبال تحریف مکتب سردار سلیمانی باشند که ترویج پیام وصیت‌نامه ایشان مانع از این کار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان تویسرکان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را مکتب استکبارستیزی، ولایت‌مداری، دشمن‌ستیزی و خدمت به مردم  دانست و اظهار کرد: باید بنرهای منقش به وصیت‌نامه و سخنان ارزشمند سردار در منظر افکار عمومی قرار بگیرد.

وی بر برگزاری یادواره شهرستانی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در فضای باز با رعایت پروتکل‌ها را خواستار شد و افزود: کاروان خودرویی و گروه سرود پاتوقی در هفته بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی برنامه خواهند داشت.

اخلاقمداری از سوی مسوولان جدی گرفته شود

 دادستان شهرستان تویسرکان در این جلسه برخورد با فساد اداری را در حیطه وظایف خود دانست و اظهار کرد: مردم هر کجا فسادی را احساس کردند در سامانه سجام ثبت کنند ما طبق قانون پس از بررسی با آن برخورد می‌کنیم.

 علی بهادری با اشاره به طراحی سامانه‌های برای پیشگیری از وقوع جرم افزود: از سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از جرائمی در سطح شهرستان استفاده شود در این خصوص نیازمند همکاری مسوولان هستیم.

 وی با بیان اینکه دستورالعمل نظارت و پیگیری به دادستانی این اجازه را می‌دهد که به اداراتی که قانونی را رعایت نمی‌کنند را تذکر دهد افزود: طبق دستورالعمل مقابله، هر اداره‌ای در انجام وظایف قانونی خود قصور کرد، می‌توانیم هم تذکر دهیم و هم فرد مورد تعقیب قانونی قرار گیرد.

دادستان تویسرکان افزود: سند تحول قضایی اخیرا به تصویب رسیده در آن مجازاتی مقرر برای مجموعه یا  کارمند و رئیس آن اداره‌ای که خدمت نمی‌کند در حال پیگیری است.

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه حاج قاسم را سردار دل‌ها کرد فکر و عمل ایشان بود بیان کرد: به ظواهر نباید اکتفا کرد، کار شبانه‌روزی، خدمت به مردم و خسته نشدن را از حاج قاسم الگو خود قرار دهیم.

بهادری با تاکید بر اخلاق مداری از سوی مسوولان اظهار کرد: همه با به کارگیری اخلاقمداری کمک کنیم مشکلاتی که در سطح شهرستان است به نفع مردم رفع کنیم.

 انتهای پیام89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول