اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شکاف در حزب مهم صهیونیست‌ها با خروج «گابی اشکنازی«

منابع خبری صهیونیست از خروج وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از یکی از احزاب عمده این رژیم خبر دادند.

شکاف در حزب مهم صهیونیست‌ها با خروج «گابی اشکنازی«

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام وزیر دادگستری رژیم صهیونیسیتی مبنی بر خروج از حزب آبی و سفید، وزیر خارجه این رژیم نیز تصمیم  مشابهی را گرفت.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» سه شنبه شب به وقت تهران نوشت که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اسرائیل تا ساعاتی دیگر خروج خود از این حزب را اعلام می‌کند. این در حالی است که «آوی نیسنکورن» وزیر دادگستری این رژیم نیز تصمیم مشابهی را گرفته است  و «بنی گانتز» رئیس این حزب  و وزیر جنگ رژیم اسرائیل  قصد دارد به  همین دلیل وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی را از سمت  برکنار ‌کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  چندی قبل با اشاره به اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل  آینده این رژیم را به خطر می‌اندازد از امکان تشکیل دولت جایگزین به جای برگزاری انتخابات مجدد، خبر داد.(جزئیات بیشتر)

«یاریو لوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی هفته گذشته از انحلال بیست و سومین پارلمان این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی خبر داد. بنابراین در کمتر از دو سال قرار است چهارمین انتخابات پارلمانی در روز ۲۳ مارس (۳ فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

به نوشته العربی الجدید، بنابراین با انحلال پارلمان، دولت ائتلافی که تنها هفت ماه دوام آورد، بر سر عدم توافق بر سر بودجه، به شکست منجر شد. در انتخابات نهم آوریل ۲۰۱۹، نتانیاهو نتوانست کابینه خود را تشکیل دهد و از سوی دیگر حاضر نشد به «بنی گانتز» فرصتی برای تشکیل کابینه دهد، بنابراین انحلال پارلمان را ترجیح داد. در دومین انتخابات در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ نیز نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه نشد و کار به سومین انتخابات کشید که در مارس ۲۰۲۰ برگزار شد و اگر حمایت لیست مشترک احزاب عربی از بنی گانتز نبود و اگر «رابین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، گانتز را مأمور تشکیل کابینه نمی‌کرد، همین دولت هفت ماهه نیز تشکیل نمی‌شد. دولتی که قرار بود تا نوامبر ۲۰۲۱ در دست نتانیاهو باشد و سپس برای دو سال دیگر به بنی گانتز سپرده شود.

 انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول