اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دبیر کل ناتو: خروج از افغانستان بر اساس تصمیم بایدن انجام می‌شود

همزمان با افزایش خشونت و ترورها هدفمند در کابل، دبیر کل ناتو گفت که تضمینی وجود ندارد تا مذاکرات بین‌الافغانی و روند صلح افغاستان با موفقیت همراه باشد.

دبیر کل ناتو: خروج از افغانستان بر اساس تصمیم  بایدن انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو گفت تضمینی وجود ندارد که گفت‌وگوهای بین الافغانی و روند صلح افغاستان با موفقیت همراه باشد.

دبیرکل ناتو که با یک رسانه آلمانی گفت‌وگو می‌کرد، افزود: روند صلح افغانستان به شدت شکننده بوده و هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.

وی گفت‌وگوی بین الافغانی میان دولت افغانستان و طالبان را تنها راه پایان جنگ در این کشور دانست و تاکید کرد که ناتو از مذاکرات بین‌الافغانی به عنوان تنها راه ممکن برای پایان مناقشه در افغانستان حمایت می‌کند.

استولتنبرگ درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان نیز گفت: ماندن و خروج با خطرهایی همراه است؛‌ ماندن باعث افزایش خشونت و ادامه جنگ است و خروج تلاش‌ها برای عدم تبدیل شدن افغانستان به مکان امن برای تروریسم را ناکام می‌کند.

دبیرکل ناتو در پایان خاطرنشان کرد: در ماه آوریل با دولت بایدن نشستی برگزار خواهد شد و تصمیم درباره خروج از افغانستان اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول