اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بازدید شهردار شیراز از بورلی‌هیلز!

این روزها انجام پروژه‌های نمایشی رونق بیشتری گرفته است تا جایی که بازدید سرزده از منطقه محرومی چون کتس‌بس به‌گونه‌ای جلوه می‌کند که گویی از بورلی‌هیلز بازدید شده و همه چیز گل و بلبل است!

بازدید شهردار شیراز از بورلی‌هیلز!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، طی انجام طرحی مطالعاتی در ده ماه، سپاه فجر استان فارس ۱۴ منطقه محروم را در کلانشهر شیراز شناسایی کرد. مناطقی که نیازمند رسیدگی و حمایت ویژه از سوی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری شیراز به عنوان متولی اصلی شهر هستند.

شهرک مهدی آباد یا همان کتس بس در شیراز نیز در زمره این مناطق محروم و ضعیف محسوب می‌شود که در برهه‌های مختلف، رسانه‌ها برای بهبود آن تیترهای بسیاری زده‌اند؛ اما طی سالهای اخیر اتفاق خاصی در این شهرک رخ نداده است تا همچنان معضلات اجتماعی در آنجا خودنمایی کند.

مردم این منطقه از شیراز با جمعیتی حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر، سال‌ها است با مشکلات کلانی همچون عدم مناسب‌سازی راه های مواصلاتی، وضعیت بد کوچه‌ها و خیابان ها، جولان جرم و جنایت‌های مختلف و خدمات دهی بسیار محدود دست و پنجه نرم می کنند و هر از گاهی مدیر و مسئولی بازدیدی از آنجا داشته و قولی داده اما بیشتر در حد حرف باقی مانده است.

به منظور بررسی مشکلات و کمبودهای منطقه کتس بس، در روز هشتم دی ماه شهردار شیراز به همراه جمعی از مدیران شهرداری بازدیدی از این منطقه داشتند که نتیجه این بازدید نمادین را در کلیپی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

در این کلیپ، ابتدا نمایی از کبوترهای در حال پرواز در آسمان صاف و آبی به نمایش درآمده و در ادامه نمای دیگری از یک مسجد به مخاطب نشان داده می شود.

ادامه این کلیپ، تصویری از خیابانی در کتس بس است که ماشین ها بدون هیچ مشکلی در حال عبور و مرور هستند و وضعیت آسفالت خیابان نیز بسیار خوب به نظر می رسد. عبور یک اتوبوس خط واحد جدید و یک جوی آب وسط کوچه ای که هیچ زشتی و نکته منفی ندارد، از دیگر صحنه های این کلیپ بوده که تداعی کننده جریان داشتن زندگی خوب، راحت و بدون مشکل مردم منطقه است.

البته باید گفت توضیحی جهت خالی نبودن عریضه در این کلیپ زیرنویس می شود که در میان تصاویر و آهنگ ملایم آن گم است. همچنین به این نکته نیز باید اشاره کرد که باز هم در ادامه وعده‌های سایر مسئولین حاضر شده در شهرک مهدی آباد، شهردار شیراز وعده‌هایی را در ماه های آخر عمر شورای شهر پنجم می‌دهد که باز هم به احتمال زیاد همچون قبلی ها در حد همان حرف باقی خواهد ماند.

آب جوی ، گذر عمر و پرواز پرنده ها در آسمانی صاف در کنار آن آهنگ ملایم، ناخودآگاه آدمی را به یه یاد مناطق مرفه نشینی همچون بورلی هیلز کالیفرنیا می‌اندازد، شاید هم برای عده‌ای منهتن تداعی شود!

به راستی اگر فردی این کلیپ را ببیند و تصوری از شهرک مهدی آباد نداشه باشد، گمان می‌کند مردم در این منطقه که جزء محروم ترین مناطق شهر شیراز است، در ناز و نعمت و بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند!

ای کاش شهرداری شیراز در روزها و ماه های پایانی عمر شورای کنونی شهر، دست از کارهای نمایشی و پوپولیستی برداشته و کمر همت را برای برداشتن گام هایی موثر جهت رفع محرومیت در مناطقی همچون کتس بس ببندد که شاید  نامی نیک برایشان در تاریخ کلانشهر شیراز در ذهن تعدادی از مردم رقم بخورد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول