اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

35 دستگاه دولتی سقف معافیت مالیاتی حقوق را رعایت نکردند

دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه 98 از اجرا نشدن سقف معافیت مالیاتی حقوق در 35 دستگاه‌ و مرکز دولتی خبر داد.

35 دستگاه دولتی سقف معافیت مالیاتی حقوق را رعایت نکردند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه 98 از اجرا نشدن سقف معافیت مالیاتی حقوق در 35 دستگاه‌ و مرکز دولتی خبر داد.

در این گزارش راجع به بند الف قانون بودجه سال 98 آمده است:‌ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۴ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۸ سالانه مبلغ سیصد و سی میلیون  ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تعیین می‌شود.

نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده ( به استثنای تبصره های (۱) و (۲) ماده (۸۶) قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده (۵) قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب ۱۳۶۸/۱۲/۱۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد (۱۰٪) و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد (۱۵٪) و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست درصد (۲۰%) و نسبت به مازاد چهار برابر تا شش برابر آن مشمول مالیات بیست و پنج درصد (۲۵%) و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد (۳۵٪) است.

میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد (۵۷) و (۱۰۱) قانون مالیاتهای مستقیم سالانه مبلغ دویست و پنجاه و هشت میلیون ( ۲۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال تعیین می‌شود.

دیوان محاسبات در تفریغ بند الف بودجه آورد: سازمان امور مالیاتی کشور، سقف معافیت مالیاتی موضوع این بند را طی بخشنامه مورخ ۱۳۹۸/۱/۲۶ جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ نموده است.

در محدوده بررسی ها، به استثناء دستگاههای اجرایی مندرج در جدول زیر، نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان بخش دولتی و غیردولتی پس از کسر معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۴ و اصلاحات بعدی آن، در سال ۱۳۹۸ با رعایت نصاب های مقرر در حکم این بند محاسبه شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول