اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید محصول و ایجاد اندیشکده‌های جدید؛ از برنامه‌های بسیج اساتید

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید گفت: هدایت برای تولید محصول، آمایش و پایدارسازی و راه‌اندازی گروه‌های مسأله‌محور و اندیشکده‌های جدید ازجمله برنامه‌ها و اهداف این سازمان است.

تولید محصول و  ایجاد اندیشکده‌های جدید؛ از برنامه‌های بسیج اساتید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نورالله قیصری پیش از ظهر امروز در وبینار کشوری رویکرد مسأله‌محور بسیج اساتید در جامعه دانشگاهی که به همت بسیج اساتید و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) نکاتی را در وصف آن حضرت بیان کرد و افزود: ابتکاراتی در رویه و الگوی شهید سلیمانی مشاهده می‌شود که هیچ کجا و هیچ فرمانده‌ای تا به حال آن را تجربه نکرد.

وی بیان کرد: این از افتخارات سپاه پاسداران و مکتب اسلام است که فرماندهانی را در عرصه هنر جنگ به دنیا معرفی کرده که آکادمی‌های مرسوم و معمول نظامی ندیده‌اند؛ ولی دیگران باید سال‌ها وقت بگذارند و الگو و روش این‌ها را در جنگ و هنر جنگ فرموله کنند و به دنیا بشناسانند و جمله‌ای از سردار سلیمانی هست که گفته‌اند من در دل بحران فرصت‌ها را بیشتر از مواقع دیگر می‌بینم.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران عنوان کرد: دشمنان ایران از اراده ملی جامعه برای تغییر، تحول، پیشرفت، اقتدارآفرینی، ظرفیت‌سازی و از هر فاکتوری که این عوامل را تقویت کند، هراس دارند.

قیصری ادامه داد: به لحاظ نفوذ و جغرافیای نظامی به مرزهای دریای سرخ و مدیترانه رسیده‌ایم که به برکت و همت افرادی همچون شهید سلیمانی و مدافعان حرم است که هزینه‌های این راه سخت را به جان خریدند و این سرمایه بسیار کم‌نظیری است که در این دوران به برکت رشادت‌های صورت گرفته نصیب کشور ما شده که چنین موردی در دنیا وجود نداشته است.

لزوم راهبردی‌سازی دانش و حرکت به سوی علوم اقتدارآفرین

وی ضمن بیان راهبردی‌سازی دانش و حرکت به سمت علومی که ایجاد اقتدار می‌کند، گفت: راهبردی‌سازی دانش یعنی ما باید به سمت ایجاد علومی حرکت کنیم و علومی را در کشور تقویت کنیم که تولید را اقتدار کند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید اضافه کرد: اگر امروز دانشمندان ما ترور می‌شوند، یعنی سیاست‌گذاری علم و فناوری کشور در دانش هسته‌ای درست بوده، چون به سمت علمی رفته‌ایم که اقتدار تولید می‌کند و به رقبا فشار وارد می‌کند؛ اما اگر از آن بی‌تفاوت رد شدند، یعنی اینکه ما در جبهه آن‌ها کار کرده و چیزی تولید کرده‌ایم که بی‌اثر است.

قیصری در مورد اندیشکده‌ها و گروه‌های مسأله‌محور سازمان بسیج اساتید هم گفت: تشویق و هدایت برای تولید محصول، آمایش و پایدارسازی، راه‌اندازی گروه‌های مسأله‌محور و اندیشکده‌های جدید، آموزش و دانش‌افزایی، توانمندسازی اندیشکده‌ها و شبکه‌سازی تخصصی، ازجمله برنامه‌ها و اهداف ما در حوزه اندیشکده‌ها و گروه‌های مسأله‌محور است.

وی به دومین مورد کاربردی‌سازی که دانش است، اشاره کرد و گفت: دانش موجود باید توانایی رفع معضلات را داشته باشد و راهبردی کردن دانش و کاربردی کردن آن راهی است که می‌تواند ما را در مسیر پیشرفت بیندازد و می‌تواند ما را از گردانه این مسائل خارج کند و از ظرفیت‌هایی که داریم استفاده کنیم و آن‌ها را جهش داده و برای مردم کاری انجام دهیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول