اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پرداخت تسهیلات 85 میلیاردی کرونا به مشاغل آسیب‌دیده در ابرکوه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه با بیان این‌که هیچ واحد تولیدی در ابرکوه به علت شیوع کرونا تعطیل نشده است، گفت: تاکنون مبلغ 85 میلیارد و 820 میلیون ریال تسهیلات به افراد و واحدهای آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات 85 میلیاردی کرونا به مشاغل آسیب‌دیده در ابرکوه

ناصر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: با عنایت به اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های انجام‌شده تعداد دو هزار و ۴۰۰ کارگاه یا نفر در شهرستان ابرکوه مشمول دریافت تسهیلات کرونا معرفی شدند که تاکنون هزار و ۴۶۱ درخواست به مبلغ ۱۳۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال که برای هزار و ۶۷۷ نفر زمینه اشتغال را فراهم می‌کردند، به بانک‌های عامل ارسال شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از مجموع مبلغ درخواستی فوق تاکنون ۹۸۳ درخواست که زمینه اشتغال هزار و ۱۰۱ نفر را فراهم می‌کند، نهایی شده و مبلغ ۸۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت قطعی شده است.

زارع خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا در اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ (سه ماه) تعداد ۴۹۸ نفر در واحدهای صنفی، خدماتی، مهدکودک‌ها، مدارس غیرانتفاعی و آرایشگاه‌ها و ... از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند. ضمن اینکه در شرایط فعلی ۶۵ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: در دوران کرونا هیچ واحد تولیدی در ابرکوه به تعطیلی کشیده نشد و با برنامه‌ریزی و رصد مستمر، اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی در تمام کارگاه‌ها رعایت و با بازرسی‌های مکرر افراد مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

زارع بیشترین تأثیر منفی کرونا را بر واحدهای گردشگری و خدماتی عنوان کرد و افزود: کارگاه‌ها و مشاغل به شدت آسیب‌دیده از کرونا در ۱۳ رسته اصلی شناسایی شده و مشمول دریافت تسهیلات کرونا قرار گرفتند.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول