اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شهید سلیمانی الگوی پرورشی نظام تعلیم و تربیت است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت درصدد پرورش انسان‌هایی است که الگوی آنها سردار شهید سلیمانی است.

شهید سلیمانی الگوی پرورشی نظام تعلیم و تربیت است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن حاجی‌میرزایی پیش از ظهر امروز در مراسم جشنواره سرباز وطن ویژه اولین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و در کنار مزار حاج‌قاسم اظهار داشت:  من امروز به نمایندگی از خیل عظیم فرهنگیان، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان کشور  که دلشان به عشق اینجا می‌تپد و آرزو دارند که اکنون اینجا حضور داشتند و به ساحت این شهید بزرگوار ادعای احترام می‌کردند، اینجا هستم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: من به نمایندگی همه فرهنگیان در اینجا حاضر شده‌ام که طلب همت کنم، همت برای پیمودن راهی که این شهدای بزرگوار از وجودشان ایثار کردند و مسیر اعتلای انقلاب اسلامی و اعتلای کلمه توحید را فراهم کردند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی ما شهید شاهد، گواه، جهت و حجت بر همه بندگان خدا است، ابراز داشت: زندگی شهدا تنها در لحظه شهادت آنها فهمیده نمی‌شود بلکه یک حیات ابدی است و نقطه عطف آن به شهادت رسیدن است.

وی بیان کرد: فرهنگ قرآنی ما می‌گوید شهیدان زنده هستند و برای رسیدن به چنین مرتبه‌ای در نزد خداوند شادمان هستند و شهدا راه پر پیچ و خمی، دشوار و روزهای سختی  را پیمودند و سختی‌های زیادی را به جان خریدند و آسایش را بر خود حرام کردند تا برای آرامش و آسایش مردم و پیشرفت کشور جان خود را تقدیم کردند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یک چنین نقطه عطف باشکوهی محصول زندگی باشکوهی است  کسانی که سعادتمند زندگی می‌کنند، بیدارند، هوشیارند، آگاهند و یک چنین سرانجامی دارند.

حاجی‌میرزایی افزود: من به نمایندگی از خیل عظیم فرهنگیان آمده‌ام تجدید بیعت با شهدا و حاج قاسم کنیم و بگوییم که نظام تعلیم و تربیت درصدد پرورش انسان‌هایی است که الگوی آنها سردار شهید سلیمانی است، شهید سلیمانی الگوی آگاهی، بیداری، دشمن ستیزی، مقاومت، اخلاص، سخت کوششی و فداکاری است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما امروز سعادتمند در دوره‌ای زندگی می‌کنند که در معرض اقدامات، تلاش‌ها و خدمات ارزنده شهید سلیمانی قرار داشتند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد:  شهید سلیمانی امروز در قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه جایگاه رفیعی دارد و این جایگاه رفیع ارزان به‌دست نیامده و نخواهد آمد و این حاصل یک عمر تلاش صادقانه و کوشش فداکارانه است.

انتهای پیام/80018/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول