اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظرسنجی| حزب وزیر جنگ صهیونیستی تمام کرسی‌های کنست را از دست می‌دهد

پیمایش افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان داد که اگر هم اکنون انتخابات سراسری مجدد برگزار شود، حزب وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حتی یک کرسی هم در پارلمان این رژیم به دست بیاورد.

نظرسنجی| حزب وزیر جنگ صهیونیستی تمام کرسی‌های کنست را از دست می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با کاهش محبوبیت حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات پیش‌رو، بررسی‌های آماری از احتمال کنار رفتن حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم از کنست حکایت دارد.

نظرسنجی جدیدی که توسط مؤسسه «پنلز ریسرچ» به سفارش روزنامه‌های «جروزالم‌پست» و «معاریو» انجام شد، نشان داد که حزب آبی‌وسفید نمی‌تواند از حد نصاب ۳.۲۵ درصد کل آراء مأخوذه در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی عبور کند، به همین دلیل هیچ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نخواهد داشت.

این حزب در انتخابات دوم مارس ۲۰۲۰ توانسته بود ۳۳ کرسی کنست را به دست بیاورد که از آن موقع تا کنون با جدا شدن یا اخراج بعضی از نمایندگان پارلمانی این حزب، تعداد کرسی‌های آن به ۱۵ کرسی کاهش یافته است.

تحلیلگران دلیل این سقوط چشمگیر حزب گانتز در کرسی‌های کنست را اول متحد شدن با نتانیاهو جهت تشکیل کابینه چرخشی در سال ۲۰۱۹ و دوم مقصر بودن در برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در عرض دو سال اخیر توصیف می‌کنند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این نظرسنجی همچنین نشان داد که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو می‌تواند در انتخابات آتی به ۲۹ کرسی دست پیدا کند که نسبت به ۳۶ کرسی کنونی، شاهد افت ۷ پله‌ای خواهد بود.

 

 

بر اساس نتایج این تحقیق، حزب امید جدید به ریاست «گیدئون سعر» هم‌حزبی پیشین نتانیاهو به ۱۷ کرسی، حزب یش‌عتید به ریاست «یائیر لاپید» به ۱۴ کرسی، حزب یامینا به ریاست «نفتالی بنت» به ۱۳ کرسی و حزب جدید چپ‌گرا به ریاست «رون هولدای» شهردار تل‌آویو به ۸ کرسی دست پیدا می‌کند.

همچنین حزب لیست مشترک اعراب نیز می‌تواند در انتخابات جدید حائز ۱۱ کرسی و حزب اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن» هم با افزایش یک پله‌ای، به ۷ کرسی خواهد رسید.

به نوشته جروزالم‌پست، گانتز که با سقوط آزاد حزب خود در نظرسنجی‌ها و تعداد کرسی‌های کنست روبه‌رو شده، شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی برای طرفداران خود بیرون اقامتگاهش گفته بود: «واقعیت اکنون دشوارتر شده است.. این روزها، زمان ساده‌ای برای ما نخواهد بود».

این پیمایش نشان داد ائتلاف احزاب چپ‌گرا (اپوزیسیون) مجموعا به ۳۸ کرسی و ائتلاف راست‌گرا (نتانیاهو و متحدانش) به ۵۸ کرسی می‌رسند که هر دو با اکثریت ۶۱ کرسی کنست لازم برای تشکیل کابینه فاصله دارند.

روز چهارشنبه چند منبع در تل‌آویو گفته بودند برای افزایش محبوبیت از دست رفته حزب خود، قصد دارد «جاناتان پولارد» جاسوس سابق این رژیم را که به تازگی از آمریکا برگشت، برای نمایندگی در پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب خود نامزد کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول