اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مکتب حاج قاسم سلیمانی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، گفت: در موقعیتی که عده‌ای نتوانستند راه حق را از باطل تشخیص دهند و گرفتار توطئه‌های دشمن شدند، سیل خروشان حضور مردم فهیم و بصیر در روز 9 دی همه فتنه‌ها را شُست.

مکتب حاج قاسم سلیمانی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان،  آیت‌الله مصطفی محامی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز زاهدان قیام مردم در نهم دی‌ماه 1388 و حرکت خروشان در دفاع از ولایت و دین را تجلی ایمان قوی، فهم دقیق از مبانی اسلام و درک عمیق از حوادث روزگار دانست و تصریح کرد: در موقعیتی که عده‌ای دچار فتنه شدند و نتوانستند راه حق را از باطل تشخیص دهند و گرفتار توطئه‌های دشمن شدند، این سیل خروشان حضور مردم فهیم و بصیر همه فتنه‌ها را شست و صحنه کشور را آرام کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی محصول ایمان قوی به خداوند، فهم دقیق از مبانی دینی و بصیرت و درک عمیق نسبت به حوادث و اتفاقات روزگار، مقاومت و رشادت برای دفاع از ولایت و ایثار جان در این مسیر است که همه اینها در مکتب حاج قاسم سلیمانی تجلی پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان جمله دفاع از اسلام، افتخارآفرینی در جبهه مقاومت، عزت و قدرت آفرینی برای اسلام، توسعه نفوذ منطقه‌ای انقلاب اسلامی، دفاع از امنیت ملی، احساس مسئولیت نسبت به مستضعفین جوامع اسلامی اعم از شیعه و سنی، دور کردن حوزه درگیری با دشمنان از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، تقویت جبهه مقاومت با نگاه فراقومی فراجناحی فرامذهبی و حتی فراملیتی، مهربانی با نیازمندان را از جمله رشادت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی فقط در عرصه نظامی سردار نبود، بلکه در عرصه دیپلماتیک، ولایتمداری، خودسازی، اخلاق، معنویت، مهربانی و خدمت به مردم نیز سردار بود که مجمع این کمالات به عنوان مکتب سلیمانی نام گرفته که وظیفه ما آشنایی با این مکتب، عمل به آن در زندگی انتقال به نسل های بعدی است.

وی افزود: هجوم استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی در میدان بمانیم و از تبلیغات آنها نهراسیم و با اتکال به خداوند و تکیه بر توانمندی داخلی خصوصا جوانان در صدد مقابله با نقشه‌های دشمن برآییم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان، وظیفه دولتمردان را در این زمینه به مراتب بیشتر از مردم دانست و بیان داشت: مسئولان بایستی در سخن و عمل، مظهر ایمان، بصیرت، عزت و اقتدار ملی و انقلابی باشند و هرگز به خود سستی راه ندهند و سخنی بر زبان نیاورند که دشمن از آن برداشت ضعف کند.

آیت‌الله محامی ضمن اشاره به تاخیر در رسیدگی به برخی پرونده‌ها و هم‌چنین نبود قاطعیت در اجرای برخی از اقدامات، بیان داشت: انتظار می رود با حمایت دستگاه قضایی در مرکز، دوستان استان به وظیفه خود به خوبی عمل کنند تا قوه قضائیه ملجأ و پناهگاه مردم باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به مقوله عدالت در عرصه اقتصادی و لزوم بهره‌مندی همه مردم از خدمات نظام به تشریح اهداف سفر اخیر به استان کرمان و هم‌چنین بازدید از حاشیه شهر زاهدان پرداخت و بیان داشت: بنا به دعوت نماینده ولی فقیه و استاندار کرمان برای تبادل تجربیات و شروع همکاری به استان کرمان سفر کردیم که یکی از محورهای این سفر مباحث اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار از نقاط مختلف کشور و تلاش برای رشد اقتصادی و بازدید از برخی پروژه‌ها بود.

وی ادامه داد: در بازدید از طرح‌های گسترده ساماندهی حاشیه شهر زاهدان به همراه مسئولان مرتبط، بر نگاه بلند، برنامه‌ریزی برای آینده دور و طراحی نقشه جامع و اجرای هماهنگ همه دستگاه‌ها تاکید شد و این که باید با تقویت روستاها و احداث شهرهایی در نقاطی که زمینه اشتغال وجود دارد پدیده حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/3139/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول