اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فتنه‌های دهه 90 از زبان امام جمعه شهرکرد/ بصیرت سلاح مبارزه با فتنه‌هاست

امام جمعه شهرکرد با اشاره به برخی از موضوعاتی مانند برجام، مذاکره و تحریم به تشریح این موضوعات به عنوان فتنه‌های جدید پرداخت.

فتنه‌های دهه 90 از زبان امام جمعه شهرکرد/ بصیرت سلاح مبارزه با فتنه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام بعدازظهر امروز در پیام جمعه خود با اشاره به ایام دهه بصیرت گفت: در فتنه 88 از حقوق انتخاباتی یک معجونی درست کردند به عنوان حق و باطل مطالب درست و نادرست و این‌ها را مخلوط کردند و قضایایی در اذهان عمومی و افکار مردم به وجود آوردند که آن حوادث سنگین متأسفانه رقم خورد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اما فتنه‌های دیگری هم به همین شکل رقم می‌خورند که معجونی از درست و نادرست را در هم می‌آمیزند و به خورد جامعه می‌دهند که من چند مورد از این‌ها را عرض می‌کنم که توجه به آن‌ها لازم است.

وی مذاکره را به عنوان یک فتنه عنوان کرد و افزود: من در تمام این مواردی که عرض می‌کنم نام فتنه می‌گذارم چون عنایت دارید فتنه مسئله‌ای است که از آن امکان سوءاستفاده هست و ایجاد می‌شود برای اینکه انحراف در جامعه به وجود بیاید، باعث آزمون جامعه و مردم است و تبعاً چون مطالب مشتبه می‌شود ممکن است بعضی‌ها نتوانند حقیقت را بفهمند و به اشتباه بیفتند لذا من تقید دارم که نام فتنه روی این مسائل بگذارم.

نکونام ادامه داد: در فتنه مذاکره معجونی از حق و باطل و درست و نادرست ایجاد شده و عده‌ای را متاسفانه به انحراف فکری انداختند، من جزئیات این مسائل را فرصت نیست که بیان کنم هر یک از این‌ها که بیان می‌کند مطالب مفصل دارد من فقط می‌خواهم اسم ببرم به عنوان فتنه و توجه بدهم به اینکه حواس‌ها جمع باشد، هر یک از این‌ها می‌تواند ما را منحرف کند از مسیری که در پیش داریم.

وی برجام را فتنه‌ای دیگر دانست و عنوان کرد: برجام باز معجونی از حق و باطل درست و نادرست و اموری که ایجاد شده در مسئله برجام و انحراف‌های فکری ایجاد کردند و افکاری را بر جامعه حاکم کردند که متاسفانه دیدید وقتی برجام با همه خسارت‌هایش امضا شد عده‌ای به جشن و پایکوبی پرداختند این مایه توجه است و باید عنایت کرد چه شد یک امر خسارت بار با آن مسائل مختلف کار به آنجا برسد که یک عده‌ای از عزیزانمان دست به چنین اقدام‌هایی بزنند این‌ها همان آثار سوء فتنه است.

نکونام تحریم‌های دشمن را فتنه‌ای دیگر معرفی کرد و توضیح داد: در فتنه تحریم معجونی دیگر از حق و باطل باز درست می‌کنند و شکل دادند که باز بخشی از افکار جامعه نگاه خودشان را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متاسفانه متوجه کردند و البته عوامل داخلی هم با شکستن نرخ طلا و ارز و امثال این‌ها به آن نگاه‌های نابجا و باطل کمک می‌کنند تا باورشان به امدادهای بیرونی مستحکم‌تر بشود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه سلاح مقابله با فتنه، بصیرت است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم اطرافمان چه می‌گذرد مذاکره ما را به کجا می‌خواهد برساند؟ برجام از ما چه می‌خواهد؟ تحریم در پی چه هست و تحریم را با چه باید شکست؟ آیا تحریم را با کوتاه آمدن یا نه تحریم را با قوی شدن! این‌ها راه‌هاست و مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به انتخابات 1400 غبار فتنه‌ها پررنگ‌تر می‌شود، توضیح داد: اینکه همه مشکلات کشور را به FATF گره بزنند، فرهنگ را به سند 2030 ربط بدهند و مرموزانه حتی در بودجه کشور ردپایش پیدا بشود؛ این‌ها روی یک حساب و کتاب‌هایی در کشور این کارها دارد انجام می‌شود و بعضی‌ها دارند دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: امروز جوانان ما الحمدلله در این مکتب دارند سیر می‌کنند  و تلاش دارند خودشان را هر چه بیشتر به شهید سلیمانی نزدیک کنند.

نکونام با اشاره به تلاش لشکر سلیمانی‌ها برای دفاع از انقلاب اسلامی، ادامه داد: دشمن خیلی در خامی فرو رفته که فکر می‌کند اگر شهید سلیمانی را از ما گرفت کار تمام شده است نخیر آغاز کار است تازه آغاز نقش آفرینی شهید سلیمانی است آغاز پرورش جامعه‌ای مبتنی بر افکار شهید سلیمانی است آغاز حرکت نورانی است که شهید سلیمانی آغاز کرد.

وی با اشاره به سالروز دستور رضاخان مبنی بر کشف حجاب، توضیح داد: کشف حجاب فتنه‌ای بوده که از ابزارهای مهم دشمن برای سست کردن بنیان جامعه‌های ایمانی و توحیدی بوده است یعنی اختلاط بین زن و مرد و مرزشکنی میان زنان و مردان و حریم‌شکنی؛ این چیزی است که دشمن از آن استفاده می‌کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مردان غیور ایرانی تن به سیاست‌بازی فرهنگی رضاخان ندادند، توضیح داد: ولی به حمدلله مردان و زنان مومنه ما این فتنه را شناختند و اجازه ندادن اجرایی بشود، هرچند که ضایعاتی برای کشور به همراه داشت ولی کلیت این طرح با ورود مؤمنان شکست خورد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول