اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مکتب سلیمانی مقدمه نجات اسلام

تابش خورشید وجود شهید سلیمانی، تداعی همزمان نورافشانی عمار یاسر و مالک اشتر در خیمه‌گاه ولایت است که به برکت آن، تاریخ از شرارت قاسطین و ناکثین و مارقین، احساس رهایی کرده و مقدمه نجات جامعه اسلامی فراهم می‌شود

مکتب سلیمانی مقدمه نجات اسلام

خبرگزاری فارس مازندران ـ صادقعلی رنجبر| در  اولین سالروز عروج خونین سردار دل‌ها سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" باید بگوییم مکتب شهید سلیمانی، یک نهضت همیشه ماندگار است.

شاید باورپذیر جلوه نمی‌کرد که روزی و روزگاری، یکی از سرداران سپاه در دفاع مقدس، طلایه‌دار نهضتی شود که امروز با عنوان مکتب شهید سلیمانی، همچون خورشیدی فروزان بر جهان اسلام بتابد و دیگر جهانیان را در حسرت متنعم بودن از چنین نعمتی، انگشت به دهان کرده و تششع انوارش، نه در محدوده دفاع از حرم، بلکه در تحقق آرمان‌های مقاومت اسلامی که یکی از آنها آزادی قدس شریف و نابودی رژیم اشغال‌گر قدس است، همچنان بتابد!

تابش خورشید وجود شهید سلیمانی، تداعی همزمان نورافشانی عمار یاسر و مالک اشتر در خیمه‌گاه ولایت است که به برکت آن، تاریخ از شرارت قاسطین و ناکثین و مارقین، احساس رهایی کرده و مقدمه نجات جامعه اسلامی فراهم می‌شود.

اگر امام راحل، اشغال لانه جاسوسی امریکا در تهران را که نقطه عطف استکبارستیزی انقلاب اسلامی است، به‌عنوان انقلاب دوم، انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند، قطع یقین گشایش جبهه دفاع از حرم، بن‌بست گشایی از مقاومت اسلامی و مرززدایی جغرافیایی از آن و آغاز عملیات میدانی علیه اشغال و جنگ‌های نیابتی و ترور و ایجاد ارعاب در کشورهای اسلامی به‌خصوص کشورهای خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی است!

مکتب شهید سلیمانی، مکتبی فرهنگ‌ساز و یقینا تمدن ساز برای دفاع از اسلام و جامعه مسلمین در عصر حاضر است! عصری که اراده استکبار جهانی بر نابودی تمدن دینی و تحمیل تمدن غربی است و همین استراتژی، مقدمه غربی‌سازی جوانان جوامع اسلامی و گسترش روند استحاله نسل نو در فرایند تأثیرپذیری از جاذبه‌های کاذب آورده‌های اردوگاه رسانه‌ای و اجتماعی بیگانه است!

سردار دل‌ها سپهبد شهید سلیمانی، با توقف قطار پیشروی‌های غرب در مناطق و افکار عمومی در جهان اسلام، ریل‌گذاری هوشمندانه‌ای را برای راه‌اندازی قطار جاذبه‌های دینی فراهم کرده و امروز مقاومت اسلامی، نه در محدوده فلسطین و لبنان، بلکه به گستره جهان اسلام توسعه یافته است.

عراق و سوریه، یمن و افغانستان، بحرین و پاکستان و ده‌ها بلاد اسلامی دیگر، نمونه‌های بالفعل آن محسوب شده و علاوه بر آن، غرب را از احیای پتانسیل‌های بالقوه آن به هراس افکنده است، در مکتب شهید سلیمانی، عناصری محور قرار گرفتند که برای پیوستن و عضویت در آن باید به این عناصر که برخی از آن‌ها مورد اشاره قرار خواهند گرفت، توجه و رویکرد مضاعف داشت؛

این عناصر شامل؛ آگاهی و بصیرت، بیداری و غیرت، تبعیت، محض از ولایت، اخلاص عمل و نیت، طهارت روح و سلامت نفس، شجاعت و شهامت، روحیه شهادت‌طلبی، اعتقاد به چالش و مقاومت، روحیه خدمت، احساس وظیفه و تکلیف، مسوولیت‌پذیری، حضور در صحنه و لحظه‌شناسی است‌.

همچنین؛ دشمن‌شناسی، خودی‌نوازی و بیگانه‌ستیزی، روحیه تعبد و تهجد، ساده‌زیستی و دنیاگریزی، مراقبت، معنویت‌گرایی، قاطعیت مواضع و پرهیز از تساهل و تسامح از دیگر این موارد است.

امید آنکه با ترویج مکتب شهید سلیمانی، شاهد فراگیر شدن مقاومت اسلامی و تحقق "کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا و کل شهر محرم" باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/س
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول