اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت کرونا در آذربایجا‌ن‌شرقی/ هشدار درباره عادی‌ا‌نگاری کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۰ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند، گفت: براساس آمار روز گذشته ۹۷ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان‌های استان ترخیص و ۸۱ نفر نیز بستری شدند.

آخرین وضعیت کرونا در آذربایجا‌ن‌شرقی/ هشدار درباره عادی‌ا‌نگاری کرونا در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی امروز در در جلسه طرح بسیج محله محور با عنوان طرح حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: با اجرای محدودیت‌ها تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۶۰ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۰ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند، افزود: براساس آمار روز گذشته ۹۷ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان‌های استان ترخیص و ۸۱ نفر نیز بستری شدند.

وی گفت: این آمار نشان‌دهنده کاهش میزان بیماری است ولی نباید عادی‌انگاری کنیم و باید اقدامات پیشگیرانه همچنان به شدت ادامه یابد.

صومی در خصوص اجرای طرح بسیج محله محور نیز یادآور شد: شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم، تصریح کرد: براساس این طرح بسیجیان در قالب گروه‌های معین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: اطلاعات افراد مثبت پس از شناسایی توسط مراقب سلامت به بسیج ارائه می‌شود تا افرادی که با بیمار در ارتباط بودند را پیدا  کرده و رصد کنند.

وی ادامه داد: هر بسیجی موظف است حداقل ۱۰ از اطرافیان فرد بیمار را شناسایی و رصد کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا هم گفت: بسیجیان در سال‌های گذشته در هر عرصه‌ای که نیاز بوده، حضور داشته و کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته‌اند و اینک با طرح شهید سلیمانی و در جهادی دیگر وارد کارزار شده‌اند.

الیاس گل‌محمدزاده بیان داشت: طرح شهید قاسم سلیمانی با مشارکت مردمی در حال اجراست و توان بسیج، خانه‌ها و شبکه‌های بهداشت به خدمت گرفته شده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول