اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی در گرگان، بندرگز، ترکمن و کردکوی

فعالیت تالارهای پذیرایی و عروسی در شهرستان‌های گرگان، بندرگز، بندرترکمن و کردکوی ممنوع و در شهرستان‌های زرد تنها با 30 درصد ظرفیت مجاز است.

ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی در گرگان، بندرگز، ترکمن و کردکوی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص شرایط شیوع ویروس کرونا در استان گلستان اظهار کرد: روند بستری در استان کاهشی است اما به صورت کاهش زیاد نیست و دچار پیک سینوسی هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار بستری در استان بستری هستند که ۹۳ بیمار در «آی سی یو» بستری هستند و روز گذشته هشت بیمار را به دلیل کرونا از دست دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهمی که باید به آن دقت شود، قرمز بودن شهرهای استان مازندران است و تنها استانی است که دارای شرایط قرمز است و این استان شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و این شرایط برای ما خطرناک است.

فاضل بیان کرد: رفت‌ و آمد کارمندان و جامعه کارگری به مازندران باید با احتیاط انجام شود.

وی در خصوص فعالیت تالارهای عروسی در استان اضافه کرد: فقط در شهرهای زرد آن هم با دستورالعمل تعریف شده و ظرفیت مشخص می‌توانند فعالیت کنند و فعالیت تالارها در شهرستان‌های نارنجی ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، بندرگز، کردکوی و بندرترکمن در شرایط نارنجی قرار دارد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد است.

فاضل ادامه داد: فرمانداران باید نظارت کنند که علاوه بر این موضوع، عروسی‌ها در منازل هم برگزار نشود، دلیل اینکه یک پیک شیوع را در تیرماه داشتیم به دلیل برگزاری همین عروسی‌ها بود.

وی گفت: اگر رعایت نکنیم پیک چهارم در استان و حتی در کشور غیرقابل اجتناب است و ممکن است در بهمن‌ ماه و اسفندماه افزایش شیوع بیماری را در استان داشته باشیم.

لازم به ذکر است، از صبح امروز و قبل از برگزاری ستاد استانی مقابله با کرونا، برخی تالارهای عروسی با انتشار اطلاعیه در فضای مجازی اعلام کردند فعالیت تالارهای عروسی در تمام شهرهای استان مجاز شده که این موضوع توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و استاندار گلستان و براساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا تکذیب شد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول