اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هدف‌گذاری سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده، نتیجه‌محور باشد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رویکرد طرح ارتقاء وضعیت زنان و خانواده باید هم راستا با شاخص‌های سند بالادستی و براساس نتیجه محوری حرکت کند.

هدف‌گذاری سند ارتقاء وضعیت  زنان و خانواده، نتیجه‌محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معصومه ابتکار عصر امروز در سیزدهمین  شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس تکالیفی که از سوی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر تکلیف اقتصادی بخش زنان و خانواده  به ویژه در استان فارس که دارای توان بالای انسانی و دانشگاهی است، طرح  سند ارتقاء وضعیت زنان در دستور کار شورای برنامه ریزی این  استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تحقق عدالت جنسیتی برگرفته از آیات قرآنی  به ویژه  در مورد زنان و خانواده  همچنین حقوق اقتصادی در این سند مورد توجه قرار گیرد، افزود: توسعه و گسترش طرح آموزش مهارت‌های زندگی در گفت‌وگو‌های موثر درآموزش و پرورش فارس و در قالب سیاست‌های ملی  و توسعه  کارآفرینی، امری ضروری و تاثیرگذار است.

ابتکار تصریح کرد: اجرای موافقت نامه همکاری با معاونت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر با دو طرح و تجربه موفق  با رویکرد ارتقاء مهارت‌ها و نیز تاب آوری اجتماعی، می تواند به عنوان الگویی موفق، عملیاتی و اجرایی شود.

وی بیان داشت: اجرای طرح توسعه روستایی از سوی جهاد کشاورزی فارس برای استانداردسازی محصولات کشاورزی و نیز ایجاد صندوق اعتباری تعاونی‌های زنان روستایی برای مقابله با بیکاری و اشتغال برای زنان روستایی از دیگر تسهیلاتی که این استان  می تواند برای جامعه هدف ایجاد کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: بر اساس  آمار معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، بیش از ۹۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار که این رقم به ۴ هزار نفر افزایش می یابند، زیر پوشش تسهیلات قرض الحسنه قرار می گیرند.

نرخ اشتغال زنان در فارس؛ بالاتر از میانگین کشوری

استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: اگر به دنبال توسعه همه جانبه  و پایدار هستیم، توجه به نیروی انسانی به عنوان اولویت نخست در قالب جنس مذکر و مؤنث قابل تعریف است.

عنایت الله رحیمی با اشاره به شاخص‌های قابل قبول  وضع موجود زنان و خانواده  در فارس نسبت به میانگین  کشور، اظهار داشت: درصد زنان سرپرست خانوار ۱۳.۴۵در استان و ۱۲.۷ دهم در کشور همچنین نرخ مشارکت اقتصادی زنان  ۱۵ تا  ۲۹ ساله ۱۶.۵ درصد در فارس  و ۱۴ در کشور است که نشان می دهد در این زمینه از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم.

استاندار فارس بیان کرد: نرخ اشتغال زنان در فارس ۸۰.۱ در مقایسه با سطح کشور که ۷۷.۴ است و نیز نرخ بیکاری نسبت به جمعیت فعال حدود ۱۹.۹ درصد و در کشور ۲۲.۶ درصد است.

رحیمی اظهار کرد: نرخ بیکاری زنان جوان ۴۲.۲ و سالانه ازدواج  منفی ۴.۵ که نسبت به وضعیت کشوری پائین تر هستیم  و نیز میانگین سن ازدواج ۲۴ درصد ، میزان طلاق ۳.۷ درصد و نرخ باسوادی ۸۵.۹ درصد و  ۱.۸ درصد نیز مشارکت مدنی از دیگر  نرخ‌های میانگین جامعه هدف در استان فارس است.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه در راستای کمک به  طرح جامع خانواده متعالی که به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده  است، افزود: بیش از ۵۳ برنامه آموزشی و پژوهشی ، ۵۰ برنامه حمایتی در سطوح منطبق بر مصوبه  تقسیم کار ملی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه خانواده و نیز سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده  استان فارس با هماهنگی تمام دستگاه‌‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به انجام می رسد.

نماینده مردم شیراز وزرقان درمجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست اظهار داشت: طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران به ویژه بانوان، توجه به جبران عقب افتادگی زیرساخت‌های اجتماعی و نیز ارائه مشکلات به مدیران، باید مورد توجه قرار گیرد.

جعفر قادری خاطرنشان کرد: حمایت از بانوان هنرمند، تعیین منابع مالی طرح‌های توانمندسازی و اشتغال بانوان از دیگر مواردی است که باید در اولویت برنامه‌های اجرایی باشد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول