اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مشکلات قطعی چند ساعته برق در اسلامشهر/ اداره برق: کمبود نیرو و افزایش مصرف علت قطعی

قطعی چند ساعته برق در برخی از مناطق اسلامشهر، مردم را کلافه و مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود آورد.

مشکلات قطعی چند ساعته برق در اسلامشهر/ اداره برق: کمبود نیرو و افزایش مصرف علت قطعی

خبرگزاری فارس از اسلامشهر؛ رضا سیفی: قطعی چند ساعته برق که از عصر روز گذشته در برخی از محلات شهر اسلامشهر رخ داد، باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی برای شهروندان شده و گرفتاری‌های زیادی را ایجاد کرد. 

احمد حسینی یکی از شهروندان ساکن در خیابان زرافشان اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با گلایه از قطعی طولانی مدت برق در منطقه، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، فرزندان ما در منزل و به صورت مجازی از کلاس‌های آموزشی استفاده می‌کنند که قطعی برق  و اینترنت باعث شد فرزندم نتواند از کلاس مجازی و آموزن آنلاین استفاده کند و از این آزمون جا ماند. 

وی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی از ساعات قطعی برق گفت: در صورت اطلاع رسانی از قطعی برق قطعاً با برنامه‌ریزی لازم می‌توانیم فکر چاره‌ای برای مشکل آموزش فرزندان خود و دیگر برنامه‌ها بکنیم، انتظار داریم مسؤولان اداره برق پاسخگوی مردم باشند، شماره تلفن حوادث اداره برق که جوابگوی مردم نیست. 

حسین یکی از دانش‌آموزان دبیرستان بزرگسالان با اشاره به دردسرهای قطعی برق عنوان کرد: امروز با توجه به آزمونی که در دبیرستان به صورت حضوری داشتم، به علت قطعی برق و تاریکی محل پس از کلی معطلی این آزمون با اعلام مدیر آموزشگاه برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شد. 

وی با اشاره به این که شاغل بوده و به سختی مرخصی برای شرکت در آزمون گرفته، تأکید کرد: عقب افتادن این آزمون باعث می‌شود تا امسال نتوانم برای عدم موافقت کارفرما و گرفتن مرخصی در آزمون شرکت کنم، چرا اداره برق برنامه دقیقی از قطعی‌های برق اعلام نمی‌کند.

علی یکی از کسبه‌های خیابان زرافشان با اشاره به بدی وضعیت کسب و کار گفت: با توجه به شرایط بد اقتصادی حاکم در جامعه و مشکلات عدیده‌ای که کسبه و اصناف با آن دست به گریبانند، قطعی چند ساعته برق هم مانع از تردد مردم و در نتیجه کسادی کسب و کار و اصناف شده، با این وضعیت ما مانده‌ایم در پایان ماه چگونه اجاره مغازه را بدهیم. 

تعداد زیادی از شهروندان در تماس‌های تلفنی با خبرنگار فارس از قطعی‌های چند ساعته و خاموشی‌های طولانی مدت برق در بسیاری از نقاط شهر گلایه کرده و خواستار پیگیری مسؤولان امر و رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع شدند. 

بنابر اظهارات این شهروندان تلفن گویای اداره برق پاسخگوی تماس‌های شهروندان نبوده و برای ارتباط با مرکز امداد و حوادث اداره برق باید ساعت‌های طولانی در صف انتظار قرار گرفت. 

کمبود نیرو و افزایش مصرف علت قطعی برق

در پی تماس‌های متعدد شهروندان و در راستای پیگیری مشکلات مردم، داود زین الدینی رئیس اداره برق شهرستان اسلامشهر در پاسخ به شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: قطعی چند ساعته برق در برخی از نقاط شهرستان اسلامشهر به علت کمبود نیرو و قطعی چند فیدر برق ورودی به شهرستان در اثر افزایش مصرف در شبکه است.

وی با اشاره به کمبود نیرو در شبکه توزیع در سطح استان تهران افزود: در طی چند روز گذشته و به دنبال تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا مبنی بر عدم استفاده از مازوت در مراکز صنعتی و تبدیل سوخت تأسیسات و استفاده از برق و عدم تأمین برق لازم از سوی نیروگاه‌های فعال در استان، در طی چند روز گذشته برق روشنایی برخی از معابر و بزرگراه‌های شهری قطع شده است.

رئیس اداره برق شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه از جدول زمان بندی و چگونگی اعمال قطعی‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام نگرفته، گفت: با توجه به احتمال تداوم قطعی برق و نیز افزایش مصرف از سوی برخی واحدهای صنعتی از عموم شهروندان درخواست داریم با رعایت صرفه جویی در مصرف برق و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف خادمان خود در مجموعه اداره برق و وزارت نیرو یاری دهند و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

زین الدینی با اشاره به قطعی برق در شهرستان‌های همجوار خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری مردم و صرفه جویی در مصرف برق و افزایش منابع تولید برق و بهسازی شبکه‌های توزیع، شاهد کاهش قطعی‌ها در سطح منطقه باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، با قطعی بیش از دو ساعته برق که از عصر روز گذشته در برخی مناطق شهرستان اسلامشهر اتفاق افتاد، بسیاری از شهروندان غافلگیر شده و نسبت به تأمین وسایل روشنایی منازل و واحدهای صنفی دچار مشکلاتی شدند که از مسؤولان درخواست دارند حداقل زمان احتمالی قطعی برق را اطلاع‌رسانی کنند تا مردم بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای جایگزین کردن دستگاه‌های گرمایشی و روشنایی بخش منازل و اماکن خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول