اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

«36 صدم درصد» تخلفات سالانه آموزش و پرورش/ عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش کاهش یافت

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش با بیان اینکه 43 هیأت بدوی تخلفات اداری و 3 هیأت تجدید نظر داریم، گفت: میزان تخلفات در آموزش و پرورش سالانه 36 صدم درصد است.

«36 صدم درصد» تخلفات سالانه آموزش و پرورش/ عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش کاهش یافت

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس در شانزدهمین گفت‌وگوی هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس دیوان محاسبات کشور از طریق ویدئوکنفرانس و شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تفاوت تطبیق و افزایش ضریب 1.1 حق شغل برای نیروهای آموزشی، داستان سختی است و قطعا بازگشت پول و رقم در آموزش و پرورش، مشکل ایجاد خواهد کرد؛ در این راستا درخواست داریم که کارگروهی بین وزارت آموزش و پرورش و دیوان محاسبات کشور ایجاد شود و به این موارد رسیدگی شود.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش خیلی مباحث مالی ندارد و غالب مسائل آن، آموزشی، تربیتی و پژوهشی است؛ همچنین در بدنه آموزش و پرورش، نهاد نظارتی داریم که 43 هیأت بدوی تخلفات اداری و 3 هیأت تجدید نظر فعالیت می‌کنند.

احمدی لاشکی افزود: پرونده‌های بررسی شده حاکی از این است که میزان تخلفات در آموزش و پرورش سالانه 36 صدم درصد است یعنی به نیم درصد هم نمی‌رسد و حاکی از آن است که جایگاه آموزش و پرورش، جایگاه مقدسی است. 

وی با بیان اینکه 99 درصد بودجه استان‌ها مربوط به حقوق و مزایاست، گفت: در کل وزارت آموزش و پرورش، 96.5 درصد بودجه مربوط به حقوق و مزایاست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مصوبه آمده است که عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش 3 درصد شود یعنی قانون قبلی را اصلاح کردند و تا 5 درصد را به 3 درصد رساندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول