اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سریال وعده‌های بی‌عمل؛ افتتاح بیمارستان هسته‌ای بوشهر به بهمن موکول شد

در حالی که وعده افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر از سوی استاندار بوشهر در مهرماه و وعده رئیس دانشگاه علوم پزشکی به آبان‌ماه محقق نشد و به وعده پیمانکار پروژه به آذر ماه موکول شده بود، حالا با وجود اینکه نیمی از دی ماه را سپری می‌کنیم مهرداد ستوده معاون عمرانی استانداری بوشهر در تازه‌ترین اظهار نظر، از افتتاح این بیمارستان در بهمن ماه سال جاری خبر می‌دهد.

سریال وعده‌های بی‌عمل؛ افتتاح بیمارستان هسته‌ای بوشهر به بهمن موکول شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مردم استان بوشهر این روزها در حالی چشم انتظار افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر هستند که تکرار وعده مسؤولان برای افتتاح این بیمارستان به یک عادت و انتظار مردم را طولانی‌تر کرده است.

سریال وعده‌های بی‌عمل 

در حالی که وعده افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر از سوی استاندار بوشهر در مهرماه و وعده رئیس دانشگاه علوم پزشکی به آبان‌ماه محقق نشد و به وعده پیمانکار پروژه به آذر ماه موکول شده بود، حالا با وجود اینکه نیمی از دی ماه را سپری می‌کنیم مهرداد ستوده معاون عمرانی استانداری بوشهر در تازه‌ترین اظهار نظر، از افتتاح این بیمارستان در بهمن ماه سال جاری خبر می‌دهد. 

ستوده می‌گوید: تلاش می‌شود این مرکز درمانی پیشرفته با ۱۱۰ تخت تا بهمن ماه امسال افتتاح و وارد مدار فعالیت‌های درمانی شود. 

معاون عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه بخش درمانی اورژانس هسته‌ای این بیمارستان دارای تجهیزات مدرن و پیشرفته است می‌گوید: تاکنون ۱۰۵ میلیارد تومان صورت وضعیت ساخت آن ارائه و ۷۲ میلیارد تومان پرداخت شده است و در صورت ادامه تسریع در روند ساخت آن، مطالبات پیمانکار در موعد مقرر پرداخت می‌شود.

مهر رفت، خبری از افتتاح نشد!

تکرار وعده‌ها در افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای که در ابتدا از آن با نام اورژانس هسته‌ای یاد می‌شد در حالی است که استاندار بوشهر تیرماه امسال در نشست ستاد کرونا با تاکید بر تسریع در تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر گفته بود: این مرکز درمانی ۱۱۰ تختی تا مهرماه امسال افتتاح و وارد چرخه درمان می‌شود. 

عبدالکریم گراوند با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر عنوان کرده بود: این بیمارستان و اورژانس ۱۱۰ تختی نقش مهمی در افزایش ظرفیت‌های درمانی بوشهر دارد که تکمیل آن در اولویت است. 

سه سال از احداث بیمارستان می‌گذرد

سعید کشمیری نیز آبان ماه امسال عنوان کرده بود که احداث بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر از سه سال پیش آغاز شده و نصب تجهیزات نیز اواخر آبان شروع می‌شود. 

وی گفت: دو سوم بخش‌های مختلف بیمارستان تکمیل شده است. همچنین تخت‌های بیمارستان ارسال شده است و دستگاه اکسیژن ساز ارسالی هم در حال نصب است. محوطه‌سازی نیز در حال انجام بوده و برق نیز نصب شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته بود: با تکمیل طرح تجهیزاتی، چون سی تی اسکن، رادیولوژی، تجهیزات اتاق عمل نصب، تاسیسات پشتیبانی راه اندازی و ۱۱۰ تخت وارد مدار خواهد شد.

تأخیر در افتتاح بیمارستان پذیرفتنی نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با انتقاد مردم از عدم تکمیل این بیمارستان اظهار داشت: بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر بر اساس پیش بینی‌ها تا کنون می‌بایست چندین بار شاهد افتتاح آن می‌بودیم ولی هنوز افتتاح نشده است.

عبدالکریم جمیری افزود: دو بار از این بیمارستان بازدید کردم، با وزیر بهداشت و درمان، معاون درمان وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشست‌هایی داشتم، الحمدلله بودجه قابل توجه‌ای جذب شد و با دستوری فوری وزیر بهداشت تجهیزات قابل توجهی به این بیمارستان اختصاص داده شد.

وعده پیمانکار برای افتتاح در آذرماه

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بازیدی که از این بیمارستان داشتیم، پیمانکار پروژه متعهد شد بخش‌های ویژه بستری را تکمیل کند و تا پایان آذرماه هم همه بخش‌های بیمارستان آماده بهره برداری شود.

جمیری افزود: وقتی مسؤولین به مردم وعده‌ای می‌دهند باید تمام ظرفیت‌ها و امکانات را بسیج کنند و با کار جهادی برای عملی شدن وعده‌ها تلاش کنند، برای مردم پذیرفتنی نیست که وعده‌ای برای افتتاح این بیمارستان داده شود و چند نوبت به تأخیر بیفتد.

وی اضافه کرد: با توجه به تأمین بودجه لازم از سوی دولت، باید با افزایش نیروی انسانی مورد نیاز سرعت اجرای پروژه را افزایش داد.

مردم بوشهر در انتظار تحقق وعده‌ها

آنچه مسلم است وجود این مرکز در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس، ظرفیت خوبی را به تخت‌های بیمارستانی بخصوص با توجه به شرایط کنونی که شیوع کروناست اضافه می‌کند و این نقیصه را که بیمارستان دولتی کاملا درگیر بیماران کرونایی باشد را مرتفع و خدمات غیر کرونایی را می‌توان توسعه داد.

 

به گزارش فارس، پس وعده چندین چندباره مسؤولان برای افتتاح بیمارستان هسته‌ای بوشهر مردم اینبار امیدوارند مسؤولان به وعده افتتاح این پروژه در بهمن ماه سال جاری جامه عمل بپوشانند. آن‌ها از مسؤولان انتظار دارند در این شرایط سخت کرونایی، تلاش بیشتری برای تکمیل طرح‌های حوزه سلامت داشته باشند چراکه جان مردم به این پروژه‌ها وابسته است. 

 بیمارستان شهدای هسته‌ای با مشارکت سه جانبه استانداری بوشهر، وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی در دو طبقه با زیربنای ۷ هزار مترمربع در ۳ بلوک ساخته شده و دارای بخش‌های مختلف درمانی و ۴ اتاق عمل است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول