اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نابسامانی وضعیت شرکت‌های تعاون روستایی در سنندج/مسئولان پاسخگو باشند

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج گفت: متاسفانه در حوزه تعاونی‌ها چندین سال است که دغدغه و مشکلاتی وجود دارد اما تا کنون علیرغم تمام جلساتی که با مسئولان برگزار شده پاسخی نگرفته ایم و نتوانسته‌ایم مشکلی را حل کنیم.

نابسامانی وضعیت شرکت‌های تعاون روستایی در سنندج/مسئولان پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر عبدی ظهر امروز در نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان سنندج و مدیران عامل شرکت‌های تعاون روستایی با مدیرکل تعاون روستایی استان کردستان، اظهار کرد: اساسنامه و قوانینی که در خصوص تعاونی‌ها تدوین شده را متاسفانه بسیاری از اعضا نمی‌دانند و از همین رو می‌توانسته‌اند حقوق خود را از عضویت در شرکت‌های تعاونی دریافت کنند.

وی افزود: تا چند سال پیش در فروشگاه‌های تعاونی در روستاها محصولات محلی عرضه می‌شد و سود آن نیز علاوه بر مردم محلی به اعضای شرکت‌های تعاونی تعلق می‌گرفت اما طی چند سال گذشته به فروشگاه‌های اترک و بعد از آن به فروشگاه وین مارکت تغییر پیدا کرد که از طرف یک سرمایه‌دار محصولات فروشگاه تعاونی روستاها تامین شده و به مردم عرضه می‌شود و در نهایت نیز تنها 9 درصد سود حاصل از این فروش به تعاونی‌ها می‌رسد که با هزینه‌ها هیچ سنخیتی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج ادامه داد: در خصوص اجاره بهایی که از فروشگاه‌های وین مارکت نیز دریافت می‌شود، هیچ شفافیت مالی وجود ندارد و معلوم نیست که این درآمدها در کجا صرف می‌شود.

عبدی یادآور شد: همچنین سهام سهامداران اعضای شرکت‌های تعاونی روستایی در هیچ جایی ثبت نشده و معلوم نیست بعد از چند سال از تاسیس این شرکت تعاونی‌ها سود حاصله به جای رسیدن به سهامداران در کجا هزینه شده است.

وی بیان کرد: هدف تمام اعضای سهامداران این شرکت تعاونی‌ها تنها شفافیت است و تنها می‌خواهیم بدانیم که سود سهام سهامداران در این تعاونی‌ها به کجا می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج گفت: سهم سهامداران در این تعاونی‌ها تنها یک دفترچه است که آن هم هیچ سودی تاکنون با گذشت چند دهه برای سهامداران نداشته است و حتی معلوم نیست که سهام سهامدارانی که فوت شده‌اند اکنون به چه کسی تعلق می‌گیرد و نحوه واگذاری آن نیز چگونه است.

عبدی اظهار کرد: چندین سال است که سهامداران شرکت‌های تعاون روستایی به دنبال حل مشکلات خود هستند و در صورتی که این بار هم به نتیجه نرسیم بدون شک از طریق مراجع قضایی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی افزود: املاک بسیاری از شرکت‌های تعاونی نیز نامعلوم است و مشخص نیست که سود این تعاونی‌ها از املاکی که به نام آنها است به چه حسابی واریز می‌شود و چگونه تا امروز از این منبع نتوانسته‌اند منتفع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج ادامه داد: شرکت تعاونی‌هایی در سطح شهرستان داریم که چندین سال است که هیئت مدیره آنها عزل شده و مدیرعامل ندارند و کسی نیز برای ساماندهی آنها اقدامی نمی‌کند.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول