اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تصفیه خانه آب شهر دیواندره با 78 درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده‌سازی است

معاون شرکت آبفا کردستان با اشاره به پیشرفت 78 درصدی تصفیه خانه آب شهر دیواندره ابراز امیدواری کرد این پروژه تا پایان سال جاری وارد مدار بهره‌برداری شود.

تصفیه خانه آب شهر دیواندره با 78 درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده‌سازی است

محمد فرهاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج اظهار کرد: تصفیه خانه آب شهر دیواندره سال گذشته به دلیل مشکلاتی که پیمانکار داشت تکمیل نشد و تلاش می‌کنیم در سال جاری این تصفیه خانه به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص مشخصات این تصفیه خانه گفت: سال افق طرح در این پروژه 1425 است که جمعیت حدود 90 هزار نفری این شهرستان شامل شهرهای دیواندره و زرینه و 75 روستا را در سال افق طرح زیر پوشش قرار خواهد داد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان به ظرفیت تصفیه خانه اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت تصفیه‌خانه 250 لیتر بر ثانیه است که برای شهرهای دیواندره و زرینه و 75 روستای مجتمع اوباتو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرهاد عنوان کرد: ساخت دو باب مخزن به ظرفیت مجموع 4 هزار مترمکعب، احداث سه واحد ایستگاه پمپاژ و 13 کیلومتر خط انتقال از جمله عملیاتی است که در این پروژه انجام می‌شود.

وی در خصوص تصفیه خانه‌های آب در دست اجرا با اشاره به اینکه تصفیه خانه آب روستای قلیان در سال جاری وارد مدار شد، گفت: تصفیه خانه‌های آب دیگری نیز وجود دارند که متولی آنها شرکت آب منطقه‌ای بوده است.

وی بیان کرد: قرار است در این دو سال (امسال و سال آینده) این تصفبه‌خانه‌ها وارد مدار شوند که شامل تصفیه خانه شماره 2 سقز، تصفیه خانه شماره 2 بانه و تصفیه خانه مریوان است.

معاون آبفا کردستان تصریح کرد: همچنین تأمین آب بلندمدت شهرستان‌های قروه و دهگلان از سد قوچم در دستور کار شرکت آب نیرو قرار دارد و تصفیه خانه آب کامیاران که بخشی از برنامه تأمین آب این شهرستان است جزو برنامه های آتی شرکت آبفا کردستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول