اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفارت ایران در بلاروس: تا دیر نشده نقاب از چهره تروریسم دولتی آمریکا برداشته شود

سفارت ایران در بلاروس در بیانیه ای در خصوص شهید سلیمانی اعلام کرد: باید تا دیر نشده نقاب از چهره «تروریسم دولتی» آمریکا برداشته شود و سازمان ملل در عمل به وظایف ذاتی خود، اقدامات ضد صلح و قلدرمآبانه دولت آمریکا را محکوم و اقدامات موثری در جهت حفظ صلح و امنیت بین المللی به عمل آورد.

سفارت ایران در بلاروس: تا دیر نشده نقاب از چهره تروریسم دولتی آمریکا برداشته شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.  

«شهادت سلیمانی یک حادثه تاریخی است، یک حادثه معمولی نیست که از یاد تاریخ برود.»مقام معظم رهبری، مد ظله العالی

در این بیانیه آمده است: در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، سردار قاسم سلیمانی به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ترور شد. سفارت جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت اولین سال روز شهادت سردار سرافراز و پر افتخار ایران اسلامی، به نام و مقام والای ایشان ادای احترام می کند.

این بیانیه می افزاید: دولت آمریکا در حالی به ترور سردار سلیمانی مبادرت کرد که ایشان حامل یک پیام سیاسی در راستای ایجاد صلح در منطقه و بنا به دعوت رسمی مقامات عراقی وارد بغداد شده بود. همه حقوقدان ها بر این باورند که این اقدام تروریستی نقض آشکار حاکمیت ملی عراق و در مغایرت صریح با قوانین و هنجارهای پذیرفته شده بین المللی بوده است.

در بیانیه سفارت ایران در بلاروس عنوان شده است: نقش بی بدیل سردار سلیمانی، در مبارزه با جریان ها و عناصر تروریستی در آسیای غربی و بویژه شکست داعش و نیز تقویت و بالندگی «محور مقاومت» بر هیچ ناظر بی طرف و مستقلی پوشیده و پنهان نیست. ولی، متاسفانه کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، در قبال «تروریسم دولتی آمریکا» سکوت کردند. 

این سفارتخانه خاطرنشان کرده است: ادعای مبارزه با تروریسم توسط برخی کشورها، همانند ادعای آنها در دفاع از حقوق بشر است. این کشورها، همانطور که در قبال ترور سردار سلیمانی سکوت کردند، در تضییع حقوق مردم ایران، به واسطه «تروریسم اقتصادی» آمریکا نیز سکوت کرده و هرگز با عمل به تعهدات انسانی خود، حاضر به کاستن از درد و رنج مردم ایران حتی در شرایط همه گیری کرونا نشدند. 

در این بیانیه آمده است: شگفت آنکه، سازمان ملل متحد نیز به تکالیف و تعهدات ذاتی خود در محکومیت و جلوگیری از اقدام تروریستی و ضد صلح آمریکا عمل نکرد. باید تا دیر نشده نقاب از چهره «تروریسم دولتی» آمریکا برداشته شود و سازمان ملل در عمل به وظایف ذاتی خود، اقدامات ضد صلح و قلدرمآبانه دولت آمریکا را محکوم و اقدامات موثری در جهت حفظ صلح و امنیت بین المللی به عمل آورد. 

این سفارتخانه تصریح کرده است: اگر مسئولیت کیفری آمران، معاونان و مباشران جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی، روشن شده و با مجازات بین المللی مواجه شوند، راه برای ارتکاب اینگونه جنایات بسته و یا حداقل محدود خواهد شد. 

این بیانیه می افزاید: واضح است که یاران و دوستداران سردار سلیمانی و «محور مقاومت» از هیچ تلاش مشروعی برای سپردن عوامل این جنایت به دست عدالت فروگذار نخواهند کرد.یادشان جاودانه و راهشان مستدام.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول