اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

طلبکارانی که به حرمت نام «حاج‌قاسم» از پول خود گذشتند

آن‌طور که یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان می‌گوید، تعدادی از طلبکاران و شاکیان به حرمت نام سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی از طلب خود گذشت کردند تا 63 مددجوی در بند از زندان رهایی یابند و به آغوش خانواده برگردند.

طلبکارانی که به حرمت نام «حاج‌قاسم» از پول خود گذشتند

خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: در استان کرمان هم مانند سایر نقاط کشور افراد با آبرو و محترمی داریم که به علت وضعیت آشفته بازار زیر بار قرض و بدهی رفته‌اند و نتوانسته‌اند بدهی‌شان را بپردازند و راهی زندان شده‌اند، اما آن‌طور که یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان می‌گوید تعدادی از طلبکاران و شاکیان به حرمت نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از طلب خود گذشت کردند تا 63 مددجوی در بند از زندان رهایی یابند و به آغوش خانواده برگردند.

آیین آزادسازی 63 زندانی جرایم مالی به نیت سن سردار سلیمانی با حضور فرمانده سپاه ثارالله، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از قضات و مدیران ظهر امروز در حالی در جوار مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد که این زندانیان با گذشت طلبکاران راهی خانه شدند تا در کنار خانواده‌شان باشند و آبروی از دست رفته و مال باخته را با تلاش دوباره به دست آورند.

غم شهادت شهید سلیمانی هیچ وقت کهنه نمی‌شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین اظهار داشت: از هفته بسیج کار مومنانه‌ای را با همکاری دادگستری کل و اداره کل زندان‌های استان کرمان و سپاه به عنوان تجربه نخست برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد آغاز کردیم.

سردار حسین معروفی خاطرنشان کرد: در سالگرد شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی نیز به عنوان تجربه دوم‌مان با تشکیل کارگروه‌های صلح و سازش کار بسیار ارزشمند تجربه بسیار مومنانه‌ای در استان کرمان انجام شد و 63 زندانی جرایم غیرعمد امروز آزاد می‌شوند.

وی بیان داشت: گزارش نخست آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را خدت فرمانده کل سپاه ارسال کردیم و وی  تحت تاثیر قرار گرفت به علت اینکه مومنانه‌ترین کار همین است زیرا این عزیزان جای‌شان در زندان نیست.

معروفی خاطرنشان کرد: امروز زندانیان آزادشده می‌آیند با شهید عزیز و سعیدمان حاج قاسم سلیمانی و همه شهیدان‌مان بیعت می‌کنند و عهد می‌بندد که برای ادامه زندگی خود «حاج قاسم» باشند ان‌شاءالله.

وی با تسلیت درگذشت آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: یک سال از شهادت شهید سلیمانی، ابرمجاهد تاریخ معاصر ما، قهرمان بزرگ ایرانیان و جهان اسلام می‌گذرد، شهادتی که غم آن هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اضافه کرد: امروز فضای کشور ما در سالگرد شهادت شهدای مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی فضای عاشورایی است همه مردم زمانی که شهید حاج قاسم ما را در فیلم و کلیپ  یا سخنرانی می‌بینند یک عاشورایی در خانه‌های آنها و خانه‌های همه عاشقان جبهه حق اسلام و مقاومت برپا می‌شود.

معروفی ادامه داد: علت ماندگاری و جاویدی سردار سلیمانی این است که اندیشه، فکر، اراده و همه وجود حاج قاسم مکتب وحی و عاشوراست و عاشورا ماندگار است و این شهید عزیز خروجی عاشوراست و 40 سال عاشورایی زیست و جهاد کرد.

نظام سیاسی حاج قاسم فاقد «با ما» و «بر ما» است

وی تصریح کرد: شما همه جا حاج قاسم را در خاک می‌بینید در هشت سال دوران دفاع مقدس، دوران مقابله با شرارت‌ها در جنوب شرق و 21 سال در جبهه مقاومت اسلام در برابر شقی‌ترین افراد بشر و هیچ چیز برای او اهمیت ندارد و دنبال هیچ عقبه‌ای نیست.

این فرمانده اظهار داشت: حاج قاسم، چهره واقعی تقریب جهان اسلام است و امروز به‌عنوان نماد وحدت ایران اسلامی است، زیرا نظام سیاسی وی جامع‌الاطراف است و در نظام سیاسی حاج قاسم و نظام سیاسی انقلاب «با ما» و «بر ما» نیست و حکومت امام زمان (عج) است، بنابراین نمی‌شود حزب و گروه داشت و همه ملت بزرگ ایران را شامل می‌شود، اما آن حکومت خطوط قرمز دارد.

معروفی یادآور شد: نگاه شهید سلیمانی به زینبیه، کربلا و نجف اشرف با نگاه به بومکان، اربیل و موصل یکی است و وی به حزب‌الله همان نگاهی را دارد که به حشدالشعبی، حماس، انصارالله و جبهه مردمی سوریه و نگاهش قومی و مذهبی نبود بلکه اسلامی و اسلام ناب بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی امروز بر همه قلوب ملت ایران حاکم است، ابراز داشت: حاج قاسم دارای ویژگی‌های فردی، اجتماعی، دفاعی نظامی و اخلاقی زیادی دارد و امروز جامعه به آن نیاز دارد.

معروفی از دشمن‌شناسی و امام‌شناسی به عنوان دو ویژگی برجسته شهید سلیمانی نام برد و اضافه کرد: سردار سلیمانی هم دشمن و هم امام را خوب می‌شناسد و 40 سال در جبهه حق تردید نکرد و کُند نشد زیرا می‌دانست انقلاب حق است و آنچه امام می‌گوید واجب‌الاجراست.

وی تصریح کرد: انسان نمی‌تواند، قوی باشد اما معرفت نداشته باشد و حاج قاسم معرفت و استحکام درونی داشت و 40 سال سنت الهی را عملیاتی کرد.

شهید پورجعفری الگوی جبهه حق است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: سردار سلیمانی اعتقاد داشت، انقلاب، امام، قرآن، عاشورا و اهل‌بیت (ع) برحق است و پای آن حق ایستاد و اربا اربا شد و خدا عزیزش کرد.

معروفی خاطرنشان کرد: دلیل اصلی که حاج قاسم از دشمن نمی‌ترسد و در دهان گرگ راه می‌رود این است که او از خدا می‌ترسد و از غیر خدا نمی ترسد.

وی همچنین از شهید پورجعفری به عنوان یک الگو در جبهه حق نام برد و تصریح کرد: این یار همراه سردار سلیمانی یک لحظه حاج قاسم را رها نکرد تا او بتواند، رسالت الهی خود را انجام دهد.

حاج قاسم‌ها باید از کرمان جوشش پیدا کنند

معروفی با تاکید بر اینکه مسؤولیت ما در کرمان خیلی سنگین است و کرمان کانون توجه اسلام و ایران است، ادامه داد: باید فرهنگ غنی و مکتب حاج قاسم برای مصونیت انقلاب اسلامی از کرمان جاری و ساری کنیم و این وظیفه روی دوش ماست و برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی یک برنامه کوتاه‌مدت است و برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت عمیق فرهنگی داریم زیرا حاج قاسم سلیمانی‌ها باید برای ادامه راه و مصونیت انقلاب تولید شوند و جوشش پیدا کنند.

جبهه مقاومت تا مجازات عاملان و آمران شهید سلیمانی آرام  نمی‌گیرد

همچنین رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین اظهار داشت: سال قبل و در چنین ایامی اسوه جهاد، ایثار، اخلاص، حماسه، ولایت‌مداری، دین‌مداری و نوع‌دوستی و فردی که دانش‌آموخته، تربیت‌یافته و پرورش یافته مکتب سیدالشهداست به دست شقی‌ترین و شرورترین فرد که سردمدار یک دولت تروریست است به شهادت رسید.

یدالله موحد ابراز داشت: سردار سلیمانی عمر با برکت خود را در راه مبارزه با ظلم، نظام استکباری و ایادی آنها در منطقه سپری کرد و علمدار مبارزه با تروریسم است.

وی تصریح کرد: در ایام شهادت سردار سرافراز جهان اسلام در ملت امام حسین (ع) شورشی به پا شد و این ملت عزیز عزادار شد و هنوز و سال‌های سال در این ماتم خواهد گریست، اما این غصه و این عزا آن مشعل فروزان را پرفروغ‌تر می‌کند به‌طوری که فروغ این مشعل چشم سیه‌دلان تاریخ را کور می‌کند.

موحد تصریح کرد: این شورش تبدیل به یک خروش و خیزش می‌شود که بنیان ظلم و استکبار را در جهان درمی‌آورد و جیره‌خوارانی که امروز در ساختارهای بین‌المللی در مقابل این اقدام ددمنشانه و وحشی‌گرانه سکوت کرده‌اند یا به‌طور ضمنی این رفتار وقیحانه را تایید کردند و منفعلانه و رذیلانه در مقابل این واقعه تلخ رفتار کردند، بدانند جبهه مقاومت تا وقتی شاهد محاکمه و مجازات آمران و عاملان این جنایت علیه بشریت نباشند و این جانیان را در پیشگاه دادگاه عدل الهی و اسلامی به مجازات نرسانند، آرام نمی‌گیرند.

اجرای 63 برنامه به یمن سن حاج قاسم توسط دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود از قضات، معاونان دادگستری و مدیران زندان‌های استان کرمان قدردانی کرد که در راستای اجرای برنامه مساوات و رهایی ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی زمینه آزادی 63 نفر از زندانیان در بند و محکومان مالی را فراهم کردند.

موحد یادآور شد: به نیت سن مبارک شهید سلیمانی 63 برنامه توسط دستگاه قضایی استان کرمان به مناسبت سالگرد شهادت این شهید والامقام برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به رهاسازی 63 نفر انسان در بند اشاره کرد که خانواده‌های‌شان منتظر آنها هستند و این مهم جزو آرمان‌ها و رفتارهای انسانی سردار حاج قاسم سلیمانی است زیرا همواره دل به این داشت که همه انسان‌های دربند در کره خاکی را به آزادی برساند.

وی برگزاری 63 ختم قرآن کریم، 63 ختم 14 هزار صلوات و نذر خون را از دیگر برنامه‌های دادگستری استان کرمان به‌مناسبت شهادت سردار سلیمانی ذکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: شاکیان زیادی بودند که اعلام کردند به حرمت نام حاج قاسم رضایت می‌دهند و از حق خودشان می‌گذرد و 10 نفر از شکات در یکی از شهرستان‌های تابعه استان کرمان به حرمت نام حاج قاسم رضایت دادند و 10 زندانی آزادی‌شان را به دست آوردند و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/80019/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول