اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت روحانی برای رفع آلودگی هوا، شهرداری را خودی نمی‌داند/ رئیس‌جمهور شعار هوای آبی و ربط آن به برجام را فراموش نکند

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها اظهار داشت: دولت روحانی برای رفع آلودگی هوا، شهرداری تهران را خودی نمی‌داند؛ این در حالی است که رئیس‌جمهور نباید شعار هوای آبی، آسمان آبی و ربط آن به برجام را فراموش کند.

دولت روحانی برای رفع آلودگی هوا، شهرداری را خودی نمی‌داند/ رئیس‌جمهور شعار هوای آبی و ربط آن به برجام را فراموش نکند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: روزگاری روحانی شعار هوای آبی، آسمان آبی، حق مردم است را می‌داد اما این وعده دولت هم محقق نشده و نفس کشیدن برای مردم هم سخت شده است.

وی افزود:‌ روحانی به مردم قول داده بود که با برجام موضوع آلودگی هوا هم رفع شده و مشکلات این حوزه برطرف می‌شود اما این وعده رئیس جمهور هم محقق نشد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور می‌گوید متولی قانون اساسی است این در حالی است که در اصل پنجاهم این قانون بر حفظ محیط زیست تأکید شده است؛ آیا آسمان آبی و هوای پاک حق مردم است؟ 

سلیمی گفت: رئیس جمهور باید به مردم گزارش دهد که برای بهبود کیفیت هوا و پرهیز از آلودگی چه اقداماتی را انجام داده است و به نظر می‌رسد هیچ پیوست زیست محیطی برای اقدامات عمرانی و تصمیم‌گیری‌های دیگر در دولت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای مشکل آلودگی هوا در دولت قبل را مشکل تولید بنزین در کشورمان عنوان می‌کردند اما وقتی دولت در دستان عده‌ای خاص است و همراهان آنها هم در شهرداری و شورای شهر حضور دارند اما باز هم مشکل عدم استاندارد بنزین تولیدی علت آلودگی هوا است.

نماینده محلات در مجلس افزود: متأسفانه دولت به شهرداری و شورای شهر پایتخت که همراه و هم‌جناح آنها هستند عمل نکرده و عملاً شهرداری نتوانسته در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی کاری انجام بدهد و بر همین اساس رئیس شورای شهر به دولت انتقاد کرده که چرا دولت بدهی‌اش را نمی‌پردازد؛ وضعیت در سایر کلانشهرها هم بغرنج است.

وی تصریح کرد: سازمان‌های متولی محیط زیست در شرایط آلودگی هوا به جای آنکه پاسخگوی عملکرد خود باشند سعی می‌کنند به دیگر بخش‌های کشور حمله‌ کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول