اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 134 ناظر نظام فنی بر ساخت واحدهای مسکونی روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی با فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در زنجان انجام می‌شود.

فعالیت 134 ناظر نظام فنی بر ساخت واحدهای مسکونی روستایی

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ناظران نظام فنی روستایی به عنوان بازوان توانمند این بنیاد، با ترویج اصول فنی ساختمان‌سازی و رشد آگاهی عمومی‌، بر ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی تاکید جدی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه، نظام فنی روستایی در سال 1382 با هدف نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی تشکیل شد، گفت: هدایت بافت فیزیکی روستاها و بهسازی محیط زیست و سکونت‌گاه‎های روستایی براساس طرح‌های هادی روستایی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی با نظارت دقیق و مطابق با مقررات ملی ساختمان، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسایی، بکارگیری و ساماندهی نیروهای انسانی بومی متعهد در فن ساختمان‌سازی روستایی و بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظران با آموزش علمی و عملی مستمر آنان از اهداف طرح نظام فنی روستایی است.

وی از فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در این استان برای نظارت بر ساخت و سازهای روستایی خبر داد و افزود: هم اکنون 15 دفتر فنی و مهندسی نیز برای طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، جمع‌آوری پرونده‌های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه‌ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه‌های سهولت در اجرا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق برای استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می‌شود، طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی از اهداف اصلی این نهاد انقلابی است، تاکید کرد: مهندسان نقش و مسوولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند. 

وی با تاکید بر اینکه بهبود مسکن روستایی رونق زندگی، اشتغال و اقتصاد روستایی را به دنبال دارد، تصریح کرد: ساخت و احداث مسکن مناسب ایجاب می‌کند که تشکیلات نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و ظرفیت‌های موجود روستاها و تعداد نیروی انسانی دارای صلاحیت فنی ساختمان‌سازی از طرف ارگان مرتبط با فن ساختمان راه‌اندازی و حمایت شود.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول