اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضرورت تولید محتوای پیشگیرانه از آسیب‌ فضای مجازی

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: پیشگیری از جرایم فضای مجازی، ایجاد تبادل و هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط، تولید محتوا پیشگیرانه مورد توجه باشد.

ضرورت تولید محتوای پیشگیرانه از آسیب‌ فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس نجفی بعد از ظهر امروز در کارگروه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی ما نمونه‌های کامل انسانی در تمام ابعاد هستند که باید با تدبر در زندگی پربرکتشان با شاخصه‌های آنها آشنا شویم و از آنها، به عنوان راهنما و چشم‌انداز در زندگی فردی خود بهره ببریم.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی از ابعادی است که می‌توان با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) در آن تغییرات و اقدامات زیادی ایجاد کرد گفت: یکی از تهدیداتی که امروز اصول انسانی را مورد هدف قرار داده استفاده نادرست از فضای مجازی است چون به دلیل دسترسی آسان و فیلتر نشدن حتی افرادی که کمترین میزان سواد را دارند می‌توانند تنها با یک گوشی هوشمند وارد این فضا شده و با عدم آگاهی مورد هجمه فرهنگی قرار گیرند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به اینکه باید با نگاه آسیب‌شناسانه به فضای مجازی بنگریم تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم افزود: همه دستگاه‌ها دغدغه آسیب‌های فضای مجازی و مسائل اجتماعی را دارند اما در صورتی این تلاش‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود که تعامل و هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

وی خروج از انفعال دستگاه‌ها، آگاهی‌بخشی، تولید محتوای مناسب و تعامل بیشتر دستگاه‌ها را از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی دانست و گفت: قبل از اینکه خساراتی به جامعه و نسل جوان وارد شود باید آسیب‌های این حوزه را شناسایی و با مدیریت علمی از آسیب‌های آن پیشگیری کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: در پیشگیری از جرایم فضای مجازی، باید ظرفیت دستگاه‌ها شناسایی، جمع‌بندی شود و محتواهای تولیدشده به صورت هدفمند طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان‌هایی نظیر صدا و سیما و آموزش و پرورش منتشر شوند تا با اقدامات موثر و نگاه پیشگیرانه اهداف مورد نظر کارگروه محقق شود.

وی با بیان اینکه تنها با نگاه جهادی و همکاری دستگاه‌ها می‌توان از فضای مجازی به نحو مطلوب بهره برد بیان کرد: در راستای انتشار محتواها باید شبکه‌سازی کنیم و در قالب این شبکه‌ها به درون جامعه رسوخ کنیم تا به خروجی مورد نظر دست یابیم.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان نیز اظهار کرد: امروزه با پیشرفت‌ علمی و تکنولوژی‌های جدید استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش محسوسی به خود گرفته و همین امر منجر به ظهور و بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با آن شده است.

حسین عسگری بیان کرد: متاسفانه آسیب‌هایی مانند طلاق، اعتیاد، انزوای اجتماعی و افسردگی، ناهنجاری‌های رفتاری و جرائمی همچون ایراد جرح با سلاح، خشونت، تهدید، توهین، افترا، هتک حرمت و حیثیت اشخاص و... متاثر از ناهنجاری‌های فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به شدت فرهنگ جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در فضای معرفتی و فرهنگی رخنه می‌‌کند افزود: اگر در یک جامعه ابتکار عمل در دست مدیران فرهنگی قرار گیرد آثار سوء محتوا و تولیدات فضای مجازی کمرنگ‌ خواهد شد چون غفلت از آثار سوء و تبعات ناشی از ابزارهای ضد فرهنگی در این فضا موجب غلبه بر ارزش‌های فرهنگی خواهد شد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم در همدان گفت: امروزه آنچه ضرورت دارد مراقبت از سلامت روحی و روانی نسل جوان و پیشگیری از آسیب‌های فضای است زیرا بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات امروز در فضای مجازی ریشه دارد و در صورت عدم مدیریت این فضا با آثار زیان‌باری مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول