اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نتایج مرحله دوم نهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان اعلام شد

نتایج مرحله دوم نهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم از سوی شورای عالی قرآن اعلام شد و طی آن ۱۰۸ قاری و مدرس توانستند با کسب حد نصاب لازم، مجوز ورود به مرحله سوم و نهایی را دریافت کنند.

نتایج مرحله دوم نهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان اعلام شد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نتایج مرحله دوم نهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم از سوی شورای عالی قرآن اعلام شد و طی آن ۱۰۸ قاری و مدرس توانستند با کسب حد نصاب لازم، مجوز ورود به مرحله سوم و نهایی را دریافت کنند.

مرحله دوم نهمین دوره ارزیابی از نیمه آبان آغاز و تا هفته اول دی‌ماه ادامه یافت. این مرحله شامل قرائت تحقیق و مصاحبه در دو بخش قاریان و مدرسان بوده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد. در این مرحله تعداد ۱۰۸ نفر شامل ۹۲ قاری و ۱۶ مدرس موفق به کسب نصاب لازم در یکی از درجات ۱ تا ۴ شدند.

داوری بخش تحقیق این مرحله را آقایان عباس امام‌جمعه، غلامرضا شاه‌میوه، احمد ابوالقاسمی، کریم دولتی، محمدرضا پورزرگری، سعید رحمانی، حسن مختاری و علی‌اکبر کاظمی بر عهده داشتند. در بخش مصاحبه نیز آقایان حمیدرضا مستفید، محمدرضا ستوده‌نیا، مهدی حسنی، غلامرضا شاه‌میوه، احمد ابوالقاسمی، حسن مختاری، مصطفی زرنگار، علی‌اکبر ملکشاهی، مهدی نباتی و محمدحسین فریدونی به عنوان ارزیاب و داور این بخش حضور پیدا کردند.

به موجب این گزارش، آزمون مرحله سوم (نظری) که به دروس نظری اختصاص دارد، نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
لازم است قاریان و مدرسان با مراجعه به سامانه جامع ارزیابی، بخش آیین‌نامه‌ها (آزمون نظری)، مواد آزمونی خود را از جداول مربوطه دریافت نموده و با آمادگی کامل در آزمون نظری شرکت نمایند. افرادی که برخی از سرفصل‌های منابع و دروس نظری را در مراکز آموزش عالی گذرانده‌اند، با ارسال مدرک معتبر و پس از تأیید آن در دبیرخانه ارزیابی، از آزمون دروس گذرانده شده، معاف خواهند شد.

برگزیدگان باید تصاویر مدارک خود را تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ از طریق پیام رسان سروش به شماره ۰۹۳۸۹۶۹۳۴۹۰ ارسال کنند.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم سال ۱۳۹۱ از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم به شورای عالی قرآن واگذار شد و طی ۹ دوره برگزاری منظم ده‌ها قاری و استاد تلاوت قرآن کریم موفق به اخذ مدارک درجات ۱ تا ۴ معادل دکتری، فوق لیسانس، لیسانس و فوق دیپلم شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول