اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

وزیر اطلاعات: مکتب «حاج‌قاسم» سرچشمه خیزش حاج قاسم‌های بیشماری خواهد بود

وزیر اطلاعات گفت: مکتب حاج‌قاسم سرچشمه خیزش حاج‌قاسم‌های بیشماری در سایه‌سار هدایت‌های مرید حاج‌قاسم یعنی مقام معظم رهبری خواهد بود.

وزیر اطلاعات: مکتب «حاج‌قاسم» سرچشمه خیزش حاج قاسم‌های بیشماری خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌اسلام سیدمحمود علوی عصر امروز در یادواره شهدای تشییع در کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهدای تشییع اظهار داشت: نوع نگاه به مرگ وقتی به معنی نابودشدن باشد از آن می‌ترسیم.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: مرگ، ما را از بین نمی‌برد و وارد مرحله ماندگاری می‌شود. در دیدگاه اسلام، شرافتمندانه‌ترین مرگ کشته شدن در راه خداست.

وی ادامه داد: این فرهنگ، قاسم سلیمانی می‌پروراند که همیشه به مرگ لبخند می‌زند و در برای دشمن خم به ابرو نمی‌آورد، خطر مرگ کوچکترین تزلزلی در اراده سردار ایجاد نمی‌کرد. سردار سلیمانی پرورش‌یافته این مکتب بود و فرمود «ما ملت امام حسینیم».

علوی افزود: تربیت اسلامی و نگاه قرآنی از حاج‌قاسم، شخصیت ممتاز و متمایز و یک فرمانده منحصر و متمایز ساخته بود.

 وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌هایی در حاج‌قاسم جمع شده بود؛ چه از نظر اخلاقی، شخصیتی و ...که در کمترین فرمانده‌ای جمع می‌شد. اولویت تلألو وجودی حاج‌قاسم در پیوند روحش با خداوند و معنویت بود و در کنار بهره هوشی و ذکاوت، یک هوش استثنایی خدایی داشت و تجسم المومن کیس بود.

وی ابراز کرد: حاج‌قاسم در کنار معرفت وهوشمندی و فراست دارای بصیرت و معرفت فوق‌العاده‌ای بود، ادامه داد: در مقام تبعیت از ولایت چسبندگی به ولایت و ارادت بی‌چون و چرا ذره‌ای غرور و زاویه هرگز نداشت و در حرکت و در مقام عمل در میدان، صلابت و درایت و برنامه‌ریزی داشت.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه برّندگی شمشیر و سلاح حاج‌قاسم نترسیدن از مرگ با صبر حرکت کردن در میدان و به دل دشمن زدن و پراکندن آنها بود، تصریح کرد: او مسائل را زیبا تحلیل می‌کرد و انسان‌ها را  در تبیین اقناع می‌کرد و آدم‌ها می‌پذیرفتند، حتی برخی سران کشورها وقتی پای صحبت‌های او می‌نشستند دست آخر مثل او فکر می‌کردند.

علوی اظهار کرد: در عرصه نظامی عملیات بر مبنای راهبرد را طراحی و سپس آن را عملیاتی می‌کرد. او در دفاع مقدس یک فرمانده پیروز و مقاوم بود و در دامنه ناامنی‌ها، قاسم سلیمانی‌ها بود که سرانجام تهدیدهای امنیتی را دفع کرد.

وی اضافه کرد: سلیمانی نیروهای قدس را متحول کرد و روح دیگر و معنای دیگر و اثرگذاری دیگری به آن داد پیروزی‌های نیروی قدس در جای‌جای جبهه مقاومت، حاج‌قاسم را بر سکوی قهرمانی ملی نشاند، اما موجب نشد دچار خودشیفتگی شود و خودش را گم کند، بلکه در اوج محبوبیت تواضع و فروتنی داشت.

علوی بیان کرد: صمیمیت و عواطف انسانی در رفتار حاج‌قاسم حرف اول را می‌زند و خودش را سرباز می‌دانست.

وی تأکید گرد: دشمن نتوانست خط حاج‌قاسم را بشکند و به خیالش با شکستن او می‌تواند به موجودیت حاج قاسم پایان بدهد. در حالی که او شکستنی نبود و در یک مکتب جلوه کرد و مکتبش پایان یافتنی نیست.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه مکتب حاج‌قاسم سرچشمه خیزش حاج‌قاسم‌های بیشماری در سایه‌سار هدایت‌های مرید حاج‌قاسم یعنی مقام معظم رهبری خواهد بود، افزود: پرچم حاج‌قاسم بر زمین نمی‌افتد و اسلحه‌اش بر زمین نمی‌افتد تا روزی که این پرچم به دست مهدی فاطمه (عج) سپرده شود.

انتهای پیام/3388/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول