اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمادگی کنسولگری کربلا برای مذاکره با اتاق زنجان

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: کنسولگری کربلا آمادگی برگزاری جلسه با استان زنجان به صورت وبینار را دارد.

آمادگی کنسولگری کربلا برای مذاکره با اتاق زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی یگانه‌فرد عصر امروز در شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به اینکه 20 مورد از نقشه‌های راه استان احصا شده است، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به زمان باقیمانده تا پایان سال چهار موضوع اجرایی شود. 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی، منسوجات، لبنیات و سیر به عنوان محصول کشاورزی از جمله محصولاتی است که نقشه راه را می‌توان بر آن اجرا کرد، عنوان کرد:  سیم و کابل برای صادرات، کاغذ و محصولات سلولزی مواد شیمیایی و مواد بهداشتی از دیگر محصولاتی است که قابلیت صادرات را دارد. 

وی با اشاره به اینکه از نظر صاحب نظران می‌خواهیم نظرات خود را به اتاق اعلام کنند، افزود: به روزرسانی نقشه راه صادرات استان در دستور کار قرار دارد. 

یگانه‌فرد با اشاره به اینکه کنسولگری کربلا آمادگی برگزاری جلسه با استان زنجان را به صورت وبینار در دستور کار دارد، تصریح کرد: کشور ارمنستان نیز تعامل اقتصادی خود با ترکیه را منحل کرده و فرصت مناسبی برای ایران برای پر کردن این خلاء است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان 16 هزار هکتار تولید انگور دارد، ادامه داد: استان زنجان سالانه ظرفیت تولید 240 هزار تن محصول را دارد. 

جواد تاراسی با اشاره به اینکه ابهر و خرم‌دره بیشترین تولید انگور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: مهم‌ترین رقم انگور در زنجان رقم انگور سفید و قرمز است. 

وی با اشاره به اینکه 62 درصد انگور زنجان تولید ابهر و 19 درصد تولید خرم‌دره است،  گفت: پیش بینی می‌شود تولید استان در سال‌جاری به 30 هزار تن برسد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه از نظر زیر کشت بودن استان زنجان در جایگاه هشتم قرار دارد، عنوان کرد: زنجان رتبه 9 کشور را در تولید این محصول به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول