اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کمبودی در تامین داروی مصرفی کرونا در آذربایجان غربی نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان غربی گفت: 9 قلم دارو نسبت به سایر داروها در درمان بیماری کرونا موثرتر واقع شده اند و در حال حاضر نیز مشکلی در تامین این داروها در استان نداریم.

کمبودی در تامین داروی مصرفی کرونا در آذربایجان غربی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، جلال غفارزاده اظهار داشت: در بحث کرونا داروی قطعی برای درمان این بیماری وجود ندارد و داروهای مصرفی عمدتا داروهای عمومی و معمولی هستند اما 9 قلم دارو نسبت به سایر داروها در این بیماری موثرتر واقع شدند و همین موضوع موجب تجویز بیشتر آنها برای بیماران سرپایی و بستری شده است.

وی درباره قرص های مصرفی، افزود: در حال حاضر قرص فاویپیراویر در تمام داروخانه های بیمارستانی استان جهت بیماران بستری، سرپایی و داروخانه های سرپایی دولتی تدبیر و بیمارستان طالقانی و امام خمینی (ره) موجود است و در چهارچوب ثبت در سامانه مربوطه،قابل تحویل به نسخه بیماران سرپایی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود:  آمپول رمدسیور در تمام داروخانه های بیمارستانی سطح استان جهت بیماران بستری موجود است و در صورت نیاز به بیماران سرپایی قابل تحویل می است و این دارو از طریق داروخانه های سرپایی دولتی تدبیر،  هلال احمر، بیمارستان های عارفیان، تامین اجتماعی، طالقانی و امام خمینی (ره)  به نسخه بیماران سرپایی داده خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به فلوچارت هشتم درمان کووید-19 داروی هیدورکسی کلروکین جهت درمان بیماران سرپایی به مقدار کافی در داروخانه های سطح استان موجود است.

غفارزاده درباره سایر داروهای مصرفی کووید 19، بیان کرد: مجوز توزیع داروهای کلترا و ریباورین و اوسلتامیویر برای داروخانه های سرپایی دولتی و سرپایی بیمارستانی و منتخب صادر شده است و در صورت تجویز در اختیار این داروخانه ها قرار خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: همچنین داروهای مذکور در حال حاضر در داروخانه های تدبیر و سرپایی طالقانی و امام خمینی (ره) هم موجود هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول