اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا

منبع نظامی در ارتش کره جنوبی خبر داد که نیروهای هوایی این کشور و ایالات متحده رزمایش نظامی مشترکی را برگزار کردند.

رزمایش هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی و چین، جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکا در رزمایش هوایی دوجانبه شرکت کردند.

یک منبع نظامی کره جنوبی امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری «یونهاپ» گفت رزمایش نظامی مشترک زمستانه با آمریکا، در ماه گذشته و علی‌رغم شیوع همه‌گیری «کووید۱۹» برگزار شد.

وی در این باره توضیح داد که این رزمایش در مقیاسی کوچکتر نسبت به رزمایش‌های زمستانه همیشگی و از تاریخ هفتم تا یازدهم دسامبر برگزار گردید و در آن جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶» کره جنوبی و آمریکا شرکت داشتند.

به نوشته یونهاپ، این رزمایش هوایی از سال ۲۰۱۸ و با هدف ادعایی حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن و سئول برای خلع سلاح اتمی کره شمالی آغاز شده است.

یک افسر نیروی هوایی کره جنوبی نیز به این خبرگزاری گفت: «این یک تمرین نظامی معمول برای بررسی توانمندی‌های متحدان جهت اجرای عملیات‌های مشترک بود».

چند روز پیش بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از تجاوز  ۱۹ هواپیمای نظامی روسی و چینی به حریم هوایی این کشور خبر داد.  نیروی هوایی ارتش کره جنوبی سپس جنگنده‌هایی را برای رهگیری و بیرون راندن این هواپیماها از حریم خود اعزام کرد.

با این حال، وزارت خارجه چین با تکذیب هرگونه نقض حریم هوایی کره جنوبی گفت، رزمایش مشترک هوایی این کشور با روسیه علیه طرف ثالثی نیست. (جزئیات بیشتر)

هفته پیش نیز همزمان با تحرکات کره شمالی برای مهیا شدن جهت برگزاری یک رژه بزرگ نظامی، یک هواپیمای جاسوسی ایالات متحده بر فراز بخش‌هایی از کره جنوبی پرواز کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول