اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پرداخت 5 میلیارد روپیه به 2 هزار کارمند شرکت هواپیمایی ملی پاکستان

پاکستان باید به 2 هزار کارمند شرکت بین‌المللی هواپیمایی این کشور «PIA» برای ترک داوطلبانه این شرکت مبلغ 5 میلیارد روپیه بپردازد.

پرداخت 5 میلیارد روپیه به 2 هزار کارمند شرکت هواپیمایی ملی پاکستان

به گزارش خبرنگار دفاتر منظقه‌ای خبرگزاری فارس، دولت فدرال پاکستان باید 5 میلیارد روپیه به 2000 کارمند خطوط هوایی بین المللی این کشور (PIA) بپردازد که ترجیح داده‌اند از طرح جدایی داوطلبانه استفاده کنند.

مقامات PIA می‌گویند اجرای این طرح سالانه 2.5 میلیارد روپیه از طریق پس‌انداز حقوق و مزایا و سایر مزایای این افراد، صرفه‌جویی ایجاد می‌کند و در نتیجه این شرکت در مدت زمان دو سال هزینه طرح را جبران می کند.

پیش از این رئیس انجمن PIA یک طرح تجاری استراتژیک به دولت فدرال ارسال کرده بود که بر اساس آن، این شرکت هواپیمایی تعداد پرسنل خود را به 7500 کارمند کاهش می‌دهد.

این موضوع از سوی «عشرت حسین» مشاور نخست‌وزیر در امور اصلاحات بنیادین و ریاضت اقتصادی اعلام شده بود.

به گفته وی، کمیته هماهنگی اقتصادی دولت پیشتر این طرح را تأیید و پس از تصویب دولت فدرال به کارمندان PIA ارائه شد.

بر اساس طرح هیئت مدیره PIA، خطوط هواپیمایی ملی باید کارمندان خود را تا 258 نفر به ازای هر هواپیما کاهش دهند. این برنامه همچنین برنامه هایی را برای بستن و توقف ارائه خدمات در مسیرهایی که زیان‌ده هستند، نیز در نظر داشت.

در حال حاضر PIA به ازاء هر هواپیما حدود 500 کارمند دارد. طرح مذکور به PIA کمک خواهد کرد سالانه مبلغ زیادی پس انداز کند زیرا این شرکت هواپیمایی مبالغ هنگفتی بابت حقوق و مزایا و امتیازات پرداخت می کند.

خطوط ملی هواپیمایی پاکستان به عنوان حاملان پرچم ملی این کشور تقریباً 14000 کارمند دارند. طبق طرح تجاری پیشنهادی PIA ، تعداد کارمندان به 7500 نفر کاهش می یابد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول