اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قانون‌گذار عراقی: بی‌توجهی روسای سه‌گانه عراق به فرماندهان شهید مقاومت شرم‌آور است

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق بی‌توجهی روسای سه‌گانه این کشور در نخستین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی برداعش به این شهدا را شرم‌آور و سوال برانگیز توصیف کرد.

قانون‌گذار عراقی: بی‌توجهی روسای سه‌گانه عراق به فرماندهان شهید مقاومت شرم‌آور است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فاضل جابر» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق درباره سکوت روسای سه گانه این کشور در سالروز شهادت فرمانده پیروزی بر داعش و نادیده گرفتن این روز، ابراز تعجب کرد و گفت که این امر سوال برانگیز است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: سکوت این روسای سه‌گانه در قبال جنایت ترور فرماندهان پیروزی و عدم یادآوری آنها در سالروز شهادتشان، امر عجیبی است. در حالی که بهتر بود آنها نخستین کسانی باشند که این شهدا و فداکاریهای آنها برای رسیدن به پیروزی برای عراق را یاد کنند.

این نماینده عراقی گفت که با وجود آنکه سوالات زیادی درباره اقدام دولت در نادیده گرفتن سالروز این شهدا به وجود آمده اما پارلمان از پرونده فرماندهان شهید غافل نیست .

وی تصریح کرد: این در حالی است که شهید ابومهدی المهندس فرمانده یک نهاد امنیتی مهم بود و شهید قاسم سلیمانی  میهمان عراق و حامل پیامهای مهم و حامی نیروهای مردمی عراق علیه تروریسم بود. لذا شرم‌آور و خجالت‌آور است که این روسای سه‌گانه یادی از این شهدا در سالروز شهادتشان نکردند.

سوم ژانویه جاری، همزمان با سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر همرزمانشان خیل عظیمی از مردم عراق خود را به میدان التحریر بغداد رساندند تا در مراسم بزرگداشت  این شهدا و تظاهرات علیه عاملان ترور این شهدا با شعار «شهادت و حاکمیت» و تاکید بر ضرورت اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق شرکت کنند. شعارهای «کلا کلا آمریکا»، «کلا، کلا اسراییل»، «کلا کلا آل سعود» و «الله اکبر، امریکا الشیطان الاکبر» از مهمترین شعارهای حاضران در میدان التحریر بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول