اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تعلق عشایر بهرامی به چاه‌گل زرین‌دشت بر اساس مستندات، مشهود است

عشایر طایفه لبردانی، تیره بهرامی از دیرباز و طی چند دهه در منطقه چاه‌گل زندگی می‌کردند و بومی شهرستان زرین‌دشت هستند.

تعلق عشایر بهرامی به چاه‌گل زرین‌دشت بر اساس مستندات، مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال انتشار گزارش "استعفای دسته‌جمعی اعضای شورای روستای دروا از توابع شهرستان زرین‌دشت" یکی از شهروندان زرین‌دشت که متعلق به ایل خمسه می‌باشد، در اعتراض به اطلاق عنوان غیربومی به عشایر ساکن در منطقه چاه‌گل به خبرنگار فارس گفت: عشایر این منطقه از ایل خمسه و تیره بهرامی هستند که از دهه ۱۳۴۰ در این منطقه مستقر بودند و به کار بردن اصطلاح غیربومی برای آنها، شایسته نیست.

قاسم بهرامی ادامه داد: یکی از مستندات تعلق تیره بهرامی به منطقه چاه‌گل ، وجود نخستین مدرسه رسمی عشایر در سال ۱۳۴۸ در دشت کنار روستای دروا است که اکنون به عنوان قبرستان این روستا استفاده می‌شود.

این معلم زرین‌دشتی بیان کرد: معلم این آموزشگاه حاج محمدرضا بهرامیان بوده و مستندات مربوط به قدمت آن در آموزش و پرورش عشایر فارس موجود است، این مدرسه در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی به دبستان "شهید ولی بهرامی" تغییر نام پیدا کرده که اکنون نیز در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه عشایر طایفه لبردانی، تیره بهرامی از دیرباز و طی چند دهه در منطقه چاه‌گل زندگی می کردند، اظهار داشت: طبق اسنادی که دولت به عشایر ارائه می کند، آنها می‌توانند تا ۳۰ سال در این منطقه اسکان داشته باشند و اکنون ۲۸ سال سپری شده اما اهالی روستای دروا به این موضوع اعتراض داشته و خواهان ترک عشایر از این منطقه هستند، این در حالی است که سند مذکور، هر ۳۰ سال یک بار تمدید می‌شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: اداره امور عشایر در این منطقه اقدام به حفر چاه کرده و برای مرتع‌داری و دامداری به آنها خدمات ارائه می کند.

وی اظهار داشت: ۳۰ خانوار از تیره بهرامی در چاه‌گل مستقر هستند که این تیره، دو شهید -ولی بهرامی و اکبر بهرامی- را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

بهرامی خاطرنشان کرد: طبق آمار، ۱۰ درصد از شهدا متعلق به جامعه عشایری هستند که با توجه به نسبت جمعیت عشایر نسبت به جمعیت شهر و روستا، این میزان قابل تقدیر و ستایش است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول