اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وجود سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان/ تعهد اشتغال در گام اجرایی قرار دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: به‌طور متوسط سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان وجود دارد که با رویکردهای اتخاذشده، تعهد اشتغال در این استان در گام اجرایی قرار گرفت.

وجود سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان/ تعهد اشتغال در گام اجرایی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسماعیل غنیان عصر امروز در جلسه شورای مهارت استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، با بیان اینکه سمنان در ۱۰ سال گذشته جزو استان‌های با کمترین نرخ بیکاری بوده است، افزود: متوسط نرخ دانشجویان در استان سمنان دو برابر متوسط کشوری است.

وی بیان کرد: به‌طور متوسط سالانه ۱۰ هزار جویای کار در استان سمنان وجود دارد که با رویکردهای اتخاذشده در سال‌های گذشته تعهد اشتغال در استان سمنان در گام اجرایی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار کرد: در سال ۹۸، بیش از ۶۸ درصد از جویندگان کار در استان سمنان فاقد مهارت بودند که این رقم در ۹ ماه سال جاری ۵۵ درصد بوده است.

غنیان گفت: در سال ۹۸ بیش از ۶۵ درصد افراد به کار گمارده شده فاقد مهارت بودند که این رقم در ۹ ماه سال جاری به ۴۷ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: توجه به مهارت‌آموزی و استخدام افراد شاغل دارای مهارت در ارتقای سلامت اجتماعی در جامعه و افزایش بهره‌وری تأثیرگذار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان عنوان کرد: بر اساس آمار، میزان پایداری افراد دارای مهارت در کسب ‌و کار ۲.۵ برابر افراد بدون مهارت است.

لزوم توسعه اقتصادی بر اساس هوش مصنوعی

محمدتقی قربانیان، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس آمارهای ارائه‌شده، ۵۳ میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بر اساس هوش مصنوعی گام برداریم.

وی گفت: دست‌کم ۷۰ درصد از مردم ایران از اینترنت استفاده می‌کنند که می‌توان با اجرای طرح‌های آموزشی از این ظرفیت درآمد کسب شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان سمنان بیان کرد: یکی از دلایل مؤثر در توسعه‌یافتگی کشورها توجه به نقش بانوان در جامعه است و باید بدون نگاه جنسیتی برای آموزش نیروی انسانی خلاق گام برداریم.

قربانیان گفت: نمک، گچ، پسته و مس استان سمنان ظرفیت ممتاز برای اشتغال آفرینی است که با رهیافت‌های اصولی باید این ظرفیت‌ها را شکوفا سازیم.

وی بیان کرد: باید به رویه انسان ابزار و انسان خردمند برای تحقق مهارت افزایی توجه داشته باشیم و در قالب مهارت می‌توان کشور را به سمت مهارت‌افزایی روانه کرد.

شناسایی ظرفیت‌ها در سند توسعه آموزش‌های مهارتی

سیدحسن شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این جلسه گفت: با مدیریت فاطمه منصوری در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال‌های گذشته هماهنگی و همدلی خوبی بین مجموعه حاکم بود و با الگوبرداری از مدیریت اصولی وی این روند مطلوب ادامه می‌یابد.

وی افزود: از حُسن اعتماد استاندار سمنان و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به این‌جانب نهایت قدردانی را دارم و با تلاش مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و یاری خدواند در مسیر همواری که از سال‌های گذشته بنا شده است، حرکت خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: هم‌سویی نیروی انسانی و تجهیزات برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته‌شده در مدیریت مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان نمایان بود و این رویه مثبت با تلاش مضاعف به‌طور حتم ادامه می‌یابد.

شاهچراغ عنوان کرد: تشکیل شورای مهارت‌آموزی استان سمنان از اقدام‌های ارزنده در سال‌های گذشته در استان سمنان بوده است و در سال‌های گذشته چهار جلسه شورای مهارت‌آموزی در استان تشکیل شد که این جلسات ۱۲ مصوبه داشت که ۱۰ مورد آن در گام اجرایی قرار گرفت.

وی افزود: سند راهبردی توسعه آموزش مهارت‌آموزی در استان سمنان با دو سال تلاش از سال‌های ۹۶ تا ۹۸ تدوین شد و در تدوین این سند از اندیشه ۳۰۰ تن از خبرگان و صاحب‌نظران در سطح استانی و شهرستان‌ها بهره‌برداری شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تأکید کرد: شناسایی اصلی‌ترین ظرفیت و نیازهای آموزشی در سند راهبردی توسعه آموزش‌های مهارتی در دستور کار گرفت و این سند بر اساس قابلیت‌ها، سالانه می‌تواند ویرایش شود.

به گزارش فارس، در حاشیه جلسه شورای مهارت استان سمنان به ریاست استاندار سمنان و با حضور اوسط‌هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و طی آئینی، از تلاش‌های منصوری، مدیرکل سابق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تقدیر و سیدحسن شاهچراغ، به‌عنوان مدیرکل جدید این مجموعه منصوب شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول