اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بازدید معاون اول رئیس جمهور از طرح آبیاری اراضی کشاورزی در زهک

معاون اول رئیس جمهور از طرح آبیاری اراضی کشاورزی دشت سیستان در محل ایستگاه پمپاژ شهید فارسی در زهک بازدید کرد.

بازدید معاون اول رئیس جمهور از طرح آبیاری اراضی کشاورزی در زهک

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از طرح آبیاری اراضی کشاورزی دشت سیستان در محل  ایستگاه  پمپاژ شهید فارسی در زهک بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح این بود که برای مردمی که در این منطقه در شرایط سخت زندگی می کنند یک حداقل هایی را برای کشاورزی فراهم کنیم.

اسحاق جهانگیری افزود: اعتبارات زیادی از محل‌های مختلف به این پروژه تزریق شده، این حجم سرمایه گذاری که در این منطقه شده باید در افزایش درآمد مردم و رونق کشاورزی آنان تاثیر داشته باشد.

وی گفت: ما متناسب با این منطقه باید یک راهکار برای رونق زندگی مردم و آبادی منطقه پیدا کنیم، و فقط به کشاورزی متکی نباشیم اقداماتی در حوزه صنعت و تجارت و غیره که باید زیرساخت آن با توجه به شرایط منطقه مهیا شود.

در این بازدید معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی در خصوص طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان  گفت: طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان دارای ٢ ایستگاه پمپاژ اصلی، ۵ ایستگاه پمپاژ مستقل و ٩ ایستگاه پمپاژ ثانویه است که سالیانه ۴٠٠ میلیون مترمکعب آب تخصیصی از چاه نیمه ها  را برای بیش از ٧٠ هزار بهره بردار در محل مزارع تحویل می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون ١٢٠ میلیون مترمکعب از شبکه آبرسانی با لوله در دشت سیستان در محل حدود ١۵ هزار حوضچه پنج هکتاری در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار در فصل کشت پاییزه بیش از ۵۶ هزار هکتار آبیاری شده است.

 

معاون اول رئیس جمهور قرار است در فرمانداری زابل با مسؤولان منطقه سیستان نشست داشته باشد.

وی پس از این بازدیدها به مرکز استان سفر خواهد کرد و ظهر امروز در جلسه خیران، نمایندگان احزاب و سرمایه گذاران سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول