اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه در بحث زیرساخت‌ها دچار عقب‌ماندگی است/ قطار شهری آینه دق مردم

استاندار کرمانشاه در حضور آیت‌الله رییسی موضوع منطقه آزاد قصرشیرین، قطار شهری، راه آهن غرب کشور و موضوع کوله‌بری را از دغدغه‌های مردم کرمانشاه دانست و گفت: استان در بحث زیرساخت‌ها دچار عقب‌ماندگی است.

کرمانشاه در بحث زیرساخت‌ها دچار عقب‌ماندگی است/ قطار شهری آینه دق مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در نشست شورای اداری که با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس دستگاه قضایی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حضور آیت‌الله رییسی و معاونین قضایی نقطه عطفی در کرمانشاه خواهد بود.

وی گفت: سند تحول قضایی در گام دوم اقدامی مهم است که از تضییع حقوق جلوگیری خواهد کرد سند مذکور با رویکرد مبارزه با فساد باعث اقبال و همکاری بیشتر اقشار مختلف مردم شده است.

استاندار کرمانشاه، ضمن اشاره به وقایع و اتفاقات چند سال اخیر در استان کرمانشاه افزود: ۷۹ درصد جمعیت استان کرمانشاه شهرنشین و ۲۱ درصد روستایی هستند، این استان دارای قومیت‌ها و مذاهبی هم چون شیعه، تسنن و اهل حق است.

وی اظهار داشت: جنگ در استان کرمانشاه آغاز شد و در این استان نیز خاتمه یافت، لذا با توجه به شرایط موجود زمانی که زیر ساخت‌ها در بسیاری از مناطق کشور با ارز ۷ هزار تومان انجام می‌شد در کرمانشاه این مهم صورت نپذیرفت و در بحث زیر ساخت‌ها دچار عقب ماندگی است.

بازوند تصریح کرد: در سال ۹۶ نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به ۲۱.۶ درصد رسید و با توجه به هماهنگی‌ها و تلاش همکاران توانستیم از رشد بیکاری جلوگیری کنیم، نرخ بیکاری در پایان سال ۹۸ به  ۱۵.۷ درصد رسیدیم، این در حالی است که استان کرمانشاه همچنان جزء اولین استان‌هایی است  که دارای بیشترین نرخ  بیکاری است .

وی اضافه کرد: در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ سه بحران را در کرمانشاه پشت سر گذاشتیم، بحران زلزله با بیشترین خسارت در سال ۹۷ بوجود آمد، در این زلزله ۹ شهرستان و یک‌هزار و ۹۰۰ روستا تحت تاثیر تخریب قرار گرفت.

بازوند یادآور شد: این زلزله بیش از ۲۰ ثانیه به طول انجامید، ۱۱ هزار میلیارد  خسارت مالی داشتیم و ۴۱ هزار خانه تخریب شد،۶۷ هزار خانه آسیب‌دیده و ۲۲ هزار واحد صنفی که ۹۸ درصد در این زمینه به اتمام رسیده است.

وی افزود: در هزار روز کار ساخت هزار کلاس درس به اتمام رسیده است موضوع مرز نیز فرصت بسیار مناسبی است در استان کرمانشاه، ۶ مرز وجود دارد که پنج مرز از این تعداد رسمی است و ۴۵ درصد صادرات به کشور عراق از این مرزها صورت می‌پذیرد که اگر سرمایه‌‌گذاری ویژه‌ای انجام بگیرد مطمئنا پیشرفت‌های چشم‌گیری خواهیم داشت.

این مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه اظهار داشت: در بحث کرونا کرمانشاه سه پیک را پشت سر گذاشت که در پیک اول کرونا علی‌رغم کمبودهای فراوان در کشور با تلاش مدیران در پیک اول روزانه یک مورد فوتی، در پیک دوم روزانه ۱۷ نفر و در پیک سوم روزانه ۲۴ مورد فوتی داشتیم و هم اکنون شرایط بسیار مطلوب است و تمامی شهرستان‌های ما زرد هستند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه ۲۵ هزار خانوار با جمعیتی ۸۵ هزار نفری مرزدار هستند، اینان مرزداران واقعی‌اند، سرمایه‌گذاری در نوار مرزی بسیار کم صورت گرفته است و این موضوع موجب بیکاری و بحث کوله‌بری شده است .

تصویب طرح منطقه آزاد قصرشیرین به جبران عقب‌ماندگی‌های کرمانشاه کمک می‌کند

بازوند در ادامه ضمن اشاره به بحث وام‌های مربوط به بحث زلزله حدود ۶ میلیارد تومان از منابع داخلی استان  در گرو  زلزله  و بازسازی است لذا تقاضا داریم که بانک‌های استان های کشور منابع مالی بانک‌های استان را تامین کنند.

وی گفت: پروژه غرب کشور نیز از دغدغه‌های استان کرمانشاه به عنوان یک پروژه ملی است و نیازمند کمک و حمایت حاکمیت است.

بازوند افزود: منطقه آزاد قصرشیرین نیز از درخواست‌های مهم مردم استان کرمانشاه است که بتوانند هشت سال عقب ماندگی جنگ تحمیلی را جبران کنند.

مهندس بازوند تصریح کرد: قطار شهری در استان کرمانشاه آینه دق شده و نیازمند یک‌هزار میلیارد کمک دولت است که انتظار می‌رود از منابع بانکی به شهرداری کرمانشاه کمک شود.

استاندار کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه ۱۲ سد در کرمانشاه وجود دارد که ۹۰ درصد پیشرفت داشته ایم و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیازمند  اعتبارات است.

عملکرد قوه قضاییه بارقه امید را در دل آحاد مردم ایجاد کرده است

آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت :آیت اله رئیسی از بدو جوانی در متن انقلاب و قوه قضاییه بوده است و در هر دو زمینه تسلط کامل دارند.

وی افزود :آمدن ایشان به قوه قضاییه، بارقه امید در دل آحاد مختلف مردم ایجاد کرده است.

علما تصریح کرد: همه ما باید امید را در دل مردم ایجاد کنیم، با قضایای که در دولت‌های قبلی و اکنون بوجود آمده متاسفانه مردم و جوانان ناامید شده است که با آمدن آیت‌الله رئیسی امید تا حدودی به مردم برگشته است.

 ماموستا قادری نیز در ادامه جلسه شورای اداری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار شهید کرمانشاه، خاطرنشان کرد: آیت‌الله رییسی امید را به مردم برگردانده است و دشمنان را به سکوت وادار کرده است، در طول انقلاب مردم کرمانشاه بسیار خوش درخشیدند، این استان با وجود اقوام و مذاهب مختلف توانسته است امنیت را بوجود آورد و به دشمنان اجازه ورود نخواهند داد.

انتهای پیام/پ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول