اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ثروت کرمانشاه در واگذاری‌ها به غارت رفته است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: در بحث واگذاری‌ها، همچون پالایشگاه کرمانشاه سیلوی کرمانشاه و برخی سیلوهای دیگر، بیت‌المال به غارت رفته ولی پرونده آن‌ها در دستگاه قضایی بلاتکلیف مانده است.

ثروت کرمانشاه در واگذاری‌ها به غارت رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدجواد حسینی‌کیا امروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه، به نمایندگی از نمایندگان مجلس استان،ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، خطاب به آیت‌الله رییسی رییس قوه قضاییه گفت: به استانی که بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم انقلاب کرده است خوش آمدید.

وی با بیان اینکه مجموعه دستگاه قضایی استان به ویژه رئیس کل دادگستری، گام‌های خوبی در زندان‌زدایی و افزایش اعتماد به دستگاه قضایی برداشته‌اند از آنان تشکر کرد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به فرسودگی ابنیه و تجهیزات اداری دستگاه قضایی استان، خواستار توجه ویژه و در اختیار قرار گرفتن اعتبارات کافی در این زمینه، برای استان شد.

وی در ادامه خواهان اختصاص یک سهمیه جذب خاص برای استان در زمینه جذب قضات و پرسنل اداری و نیز حل مشکل جذب افرادی که در حوزه حل اختلاف در حال خدمت هستند، شد.

لزوم بازنگری در واگذاری‌های صورت گرفته در استان، موضوع دیگری بود که رئیس مجمع نمایندگان استان به آن پرداخت و افزود: در این واگذاری‌ها، همچون پالایشگاه کرمانشاه سیلوی کرمانشاه و برخی سیلوهای دیگر، بیت‌المال به غارت رفته ولی پرونده آن‌ها در دستگاه قضایی بلاتکلیف مانده است.

حسینی کیا گفت: تعیین تکلیف واحدهای تعطیل شده، نیازمند دستور رئیس قوه قضاییه به مجموعه دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه قوانین موجود در حوزه حمل سلاح ناکافی است؛ یکی از مشکلات استان را در این حوزه دانست و از لزوم برخورد جدی با این امر سخن گفت و پیشنهاد داد این موضوع یا توسط قوه قضاییه و از طریق دولت، در لایحه‌ای به مجلس ارسال شود یا نمایندگان آن را در قالب یک طرح به مجلس ارائه دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به یکی از ابلاغیه‌های آیت‌الله رئیسی تحت عنوان «ترک فعل مسئولین»، گفت: این امر در تمام کشور نیازمند پیگیری است و باید دفتر ویژه‌ای این موضوع را پیگیری کند چرا که عقب‌ماندگی برخی استان‌ها بواسطه مدیران اداری است.

موضوع مهریه و زندانیان بسیاری که به خاطر مهریه در زندان به سر می‌برند، دیگر موضوعی بود که حسینی‌کیا به آن پرداخت و پیشنهاد داد دستگاه قضایی می‌تواند برای مهریه سقف قرار دهد تا مشکلات مردم بیش از این نشود‌.

وی اضافه کرد: همانطور که مبلغ دیه هر سال اعلام می‌شود، می‌توان میزان مهریه را نیز اعلام کرد و در طرحی که به مجلس ارائه داده‌ایم پیشنهاد شده مبنای مهریه، ۵ هزار روز دستمزد مرد، قرار گیرد.

گلایه‌مندی برخی مدیران اجرایی از دستگاه‌های نظارتی، دیگر موضوعی بود که حسینی‌کیا به آن پرداخت و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید کمک کار مدیران اجرایی باشند.

وی در پایان تصریح کرد: حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که از دغدغه‌های رهبر انقلاب و سران قوا است، حمایت جدی دستگاه قضا را طلب می‌کند.

انتهای پیام/پ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول