اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بازدید دادستان زنجان از آزادسازی رودخانه زنجانرود

دادستان مرکز زنجان ازلایروبی و آزادسازی بستر رودخانه زنجانرودبازدید کرد.

بازدید دادستان زنجان از آزادسازی رودخانه زنجانرود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن کرمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند لایروبی و آزادسازی رودخانه زنجانرود اظهار کرد: پیگیری مشکلات زیست محیطی و برخورد با ترک فعل‌های مسؤولان که موجب تضییع قانون یا حقوق عمومی شود در دستور کار جدی دستگاه قضایی است.

دادستان مرکز استان زنجان با اشاره به اهمیت آزادسازی بستر رودخانه زنجانرود تاکید کرد: جلوگیری از حوادث ناگوار سیلاب و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن به ویژه در مواقع بارندگی‌های شدید و جاری شدن آب‌های سطحی، لزوم نظارت و حفظ حریم رودخانه‌ها را دو چندان می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه با همراهی اهالی روستای «کوشکن» و مالکین اراضی کشاورزی این منطقه، اقدامات خوبی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان برای شناسایی نقاط بحرانی رودخانه زنجانرود و لایروبی و آزادسازی آن صورت گرفته است.

دادستان مرکز استان زنجان همچنین با اشاره به دغدغه اهالی منطقه مبنی بر آلایندگی پساب شرکت راشا کاسپین گفت: با برگزاری جلسات و پیگیری‌های مکرر دستگاه قضایی و تاکیدات اعلامی به محیط زیست استان، شرکت موصوف ملزم به رعایت برخی پارامترهای مهم زیست محیطی از جمله نصب سیستم پایش بر خط و آنلاین و رصد لحظه به لحظه میزان آلایندگی پساب خروجی شرکت و همچنین تامین آب مورد نیاز طرح توسعه شرکت از آب فاضلاب تصفیه شده به جای آب پاک چاه شده است و در صورت همکاری اهالی روستای کوشکن شرکت مذکور مکلف می‌شود تا از رهاسازی پساب استاندارد خود جلوگیری کرده و با انجام لوله گذاری عمقی و زیر زمینی، آن را مستقیما به بستر رودخانه منتقل کند.

در این بازدید اهالی منطقه از نزدیک با دادستان مرکز استان زنجان ملاقات و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح و دستورات لازم را برای پیگیری صادر شد.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول