اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برکات طرح شهید سلیمانی در مناطق محروم ادامه دارد/ غربالگری کرونایی ۸۰ درصد جمعیت کشور

در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌ منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به ‌نام شهید سلیمانی در سراسر کشور اجرایی شود که در حال اجراست.

برکات طرح شهید سلیمانی در مناطق محروم ادامه دارد/ غربالگری کرونایی ۸۰ درصد جمعیت کشور

خبرگزاری فارس-سردبیری استانها| مریم امیری: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذرماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

وزیر بهداشت درباره این طرح می‌گوید: «برای قرنطینه بیمارانی که از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده یا وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارند به حدود 40 هزار تخت نقاهتگاهی در هتل ها، مهمانسراها و اماکن اقامتی دستگاه های اجرایی نیاز داریم که در دستور کار  طرح شهید قاسم سلیمانی قرار گرفته است. همچنین باید برای همکاران مشارکت کننده در این طرح، وسایل لوازم حفاظت فردی به مقدار کافی تامین شود.باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور، حداقل به 5 هزار مرکز یا پایگاه یا مرکز مدیریت بیماری را در شهرها و حاشیه شهرها برسانیم تا دسترسی مردم به مراکز تشخیصی، بهداشتی و تست گیری افزایش پیدا کند».
مردم ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح برداشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور اجرا شده و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

   

     

 غربالگری ۹۳ درصد از جمعیت استان اردبیل

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل اظهار کرد: ۹۳ درصد از جمعیت استان اردبیل برای بیماریابی کرونا در طرح شهید سلیمانی غربالگری شد.
 

 حدود ۲۰ هزار تست در استان اردبیل انجام گرفته و بیماریابی و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا از روند شیوع این بیماری کاسته است

استاندار اردبیل بیان کرد: حدود ۲۰ هزار تست در استان انجام گرفته و بیماریابی و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا از روند شیوع این بیماری در استان کاسته است. 


بهنام‌جو گفت: با اقدامات انجام گرفته از سوی کادر پزشکی، بسیجیان و عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، وضعیت مدیریت کرونا در استان مطلوب بوده و جزو استان‌های پیشرو در این خصوص هستیم.

 

  تدوین ماموریت های جدید در طرح شهید سلیمانی در قم

فرماندار قم، مرتضی حیدری اظهار کرد: امروز و پس از حدود یک ماه و نیم از آغاز طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی باید اذعان کرد که این طرح در استان قم با شبکه و ساختار کاملی به فعالیت خود ادامه می دهد.

فرماندار قم در عین حال به تداوم فعالیت تیم های مراقبتی، نظارتی و حمایتی در این طرح اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 333 نیروی فعال از بسیج، مرکز بهداشت و هلال احمر در قالب 41 تیم رهگیری نیز با وظایف مشخصی مانند رهگیری افراد بیمار و اطرافیان آن ها، قرنطینه بیماران در منزل و یا مرکز قرنطینه قم و همچنین ارائه بسته های آموزشی به خانواده بیماران مشغول خدمت رسانی هستند.

24 تیم مراقبتی متشکل از 51 نیروی مرکز بهداشت قم در این طرح مشارکت فعال دارند که در روزهای اخیر، 80 مورد مراقبتی را به اجرا گذاشته اند

 

حیدری خاطرنشان کرد: 24 تیم مراقبتی متشکل از 51 نیروی مرکز بهداشت قم در این طرح مشارکت فعال دارند که در روزهای اخیر، 80 مورد مراقبتی را در استان به اجرا گذاشته اند.


وی یادآور شد: تست های رپید یا سریع کرونا نیز که در مدت نیم ساعت، مبتلا بودن یا نبودن افراد را مشخص می سازد، در طرح شهید سلیمانی مورد استفاده قرار می گیرد

 

 ۶۵ میلیون نفر شناسایی و غربالگری شدند

 مسلم چشمی رئیس سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین و مسوول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: استان مازندران به این دلیل اولویت سفر بود که در حال حاضر به‌طور مشخص چهار شهر این استان در وضعیت قرمز است و وضعیت کلی استان نیز قرمز ارزیابی می‌شود.

چشمی تصریح کرد: در این راستا، از نزدیک هم با سپاه، بسیج و دانشگاه هماهنگ و همفکری می‌کنیم تا ببینیم مشکل از کجا هست و چه راهکاری برای این معضل می‌توانیم پیدا کنیم، سرانجام طرح شهید سلیمانی مشترک بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت تبیین و اجرایی شد.

رئیس سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین و مسوول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی کشور اعلام کرد: طرح شهید سلیمانی دارای چهار کمیته شامل کمیته شناسایی و پایش درب منازل با عنوان بیماریابی فعال، کمیته مراقبتی برای افراد شناسایی شده با مراجعه تیم درمانی، کمیته حمایتی برای افراد در قرنطینه که مشکلات اقتصادی دارند و کمیته نظارتی با نظارت بر اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف است.
 

 تا به امروز پیرو این طرح در مجموع در کشور ۶۵ میلیون نفر شناسایی و غربالگری شدند


این مسؤول با بیان اینکه تا به امروز پیرو این طرح در مجموع در کشور ۶۵ میلیون نفر شناسایی و غربالگری شدند، گفت: حدود ۸۰ درصد مردم کشور مورد غربالگری در بحث کرونا قرار گرفتند که این کار با مشارکت ۲۴۰ هزار نفر بسیجی انجام شد، وزارت بهداشت معتقد است این طرح موفق‌ترین طرح در راستای مقابله با کووید۱۹ بوده است که با پیشنهاد بسیج اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: البته در کنار اجرای این طرح محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها کمک کرده تا  امروز ۷۰ درصد در مرگ و میر و ۶۰ درصد در بستری بیماران کرونایی کاهش داشته باشیم که از اثرات و نتایج این طرح است، بیشترین حجم کار در راستای این طرح بر دوش بسیج و سپاهیان قرار دارد که در سه کمیته، پایش، نظارتی و حمایتی فعالیت دارند.
 

 

 تست کرونای 10 درصد کاشانی‌ها در طرح شهید سلیمانی مثبت بوده است

مهدی دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بعد از شروع این طرح و به دنبال این فعالیت‌ها و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها بهداشتی به اهداف موردنظری که در بازه زمانی تعیین ‌شده بود دست پیدا کردیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان بابیان اینکه نگران رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم، افزود: بعد از آنکه شهرستان از حالت قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد تبدیل شد اهتمام مردم به رعایت پروتکل‌ها کمتر شده است و افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی در زدن ماسک رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دور همی‌ها تجمعات به‌طور مشهودی افزایش پیداکرده است که نگرانی ما بابت این است که خدایی نکرده دوباره مبتلابه پیک‌های بعدی نشویم.
 

 وقتی فردی تست کرونایش مثبت می‌شود از همه افرادی که با فرد در ارتباط بوده‌اند تست گرفته می‌شود و یک ره‌گیری و غربالگری صورت می‌گیرد

 

دلاور در خصوص طرح شهید سلیمانی گفت: وقتی فردی تست کرونایش مثبت می‌شود همکاران ما در قالب تیم‌های مراقبتی به درب منزل مراجعه و از سایر افراد خانواده تست می‌گیرند اگر در چند شب گذشته به مهمانی رفته باشند و یا در محل کار خود رفته باشند از همه افرادی که با فرد کرونایی در ارتباط بوده‌اند تست گرفته می‌شود، درواقع یک ره‌گیری و غربالگری صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان بابیان اینکه، نسبت به یک ماه پیش آمارها کاهش داشته است، تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد افرادی که در طرح شهید سلیمانی تست گرفته‌شده کرونا مثبت بوده‌اند که پیگیری‌های لازم برای این افراد انجام ‌شده است.

 

 

برکات طرح حاج قاسم سلیمانی در منطقه محروم «جلاله»

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا خبر از رسیدن برکات و همچنین اجرای عملیات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کم برخوردار و دور افتاده ترین روستاهای شهرستان دنا با حضور بهداشت و درمان دنا، هلال احمر شهرستان، سپاه پاسداران و دیگر ارگان های درگیر این طرح مقدس داد.

 ظفر پریسای گفت: همزمان با به اجرا در آمدن این طرح عظیم در کشور همچنین با گذشت مدت 1 ماه از این طرح به همت و تلاش تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان دنا خدمات بهداشتی برای مردم کم برخوردار در دور افتاده ترین مناطق این شهرستان به همراه بسته های معیشتی برای این عزیزان رسانده شد.
 

تیم سلامت با مستقر شدن در روستای ده گاه جلاله خدمات دندانپزشکی، پزشکی، بیماریها و همچنین انجام تست های سریع کووید 19 را ارائه دادند


پریسای افزود: این تیم سلامت با مستقر شدن در روستای ده گاه جلاله از توابع شهرستان دنا خدمات دندان پزشکی، پزشکی، بیماری ها و همچنین انجام تست های سریع کووید 19 را برای این مردم ارائه دادند.

پریسای اذعان داشت: بعد از بررسی وضعیت معیشت خانوار در این روستا و اهدای بسته های معیشیتی خدمات بهداشتی به صورت کاملا رایگان با رمز حی علی خیر العمل تمام مردم روستا مورد حمایت این طرح قرار گرفتند.
 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا خاطرنشان کرد: از برکات این طرح عظیم در کشور رساندن خدمات بهداشتی و محرومیت زدایی  در مناطق کم برخوردار است، فلذا گروه جهادی طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرستان با حمایت این قشر در این روستاها می تواند به اجرای درست و صحیح این امر مقدس کمک بزرگی برای به هدف رساندن این عمل عظیم کرده باشد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول