اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بازگشت 1115 واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید/رونق صادرات به‌زودی افزایش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور از مجموع ۵۲ هزار واحد صنعتی بالغ بر ۱۰ هزار واحد راکد یا تعطیل شده داریم و تا امروز یک‌هزار و ۱۱۵ واحد در کشور توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و دستگاه قضا فعال شده‌اند.

بازگشت 1115 واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید/رونق صادرات به‌زودی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و شورای معادن استان کرمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: برای دنبال کردن سبک جدید وزارت صمت نیاز به حمایت حکومت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه وزات صمت از چهار وزارتخانه تشکیل شده که نه ادغام و نه تفکیک شد، بیان داشت: وزارت صمت مسئول تجارت خارجی کشور است، بنابراین هر بخشنامه و دستورالعملی در وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی و وزارتخانه‌های دیگر با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته خواهد شد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه حداقل امکان صادرات ۲۵ میلیارد دلار وجود دارد، گفت: در یک ماه و نیم گذشته، ۵ میلیارد دلار ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت ثبت شده که به تدریج در حال گسترش است.

وی تصریح کرد: روزبه‌روز ما برای رفع موانع این حوزه کار می‌کنیم و ظرف چند هفته آینده اتفاقات خوبی با همکاری رئیس کل بانک مرکزی انجام‌ می‌دهیم که رونق صادرات افزایش پیدا کند و در مقابل این افزایش ارزآوری هم خواهیم داشت.

رزم‌حسینی ابراز داشت: در کشور از  مجموع ۵۲ هزار واحد صنعتی بالغ بر ۱۰ هزار واحد راکد یا تعطیل شده داریم و تا امروز یک‌هزار و ۱۱۵ واحد در کشور توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و دستگاه قضا فعال شده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز در کشور هر شخصیت سیاسی یا گروه سیاسی بخواهد کار سیاسی کند، سیاسی‌ترین کار امروز ما کار اقتصادی و معیشتی مردم است و چه سیاستی بالاتر که دل مردم را با کار و اقتصاد  به‌دست بیاوریم و نسبت به نظام و انقلاب نرم‌تر کنیم.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد، خواهیم دید که چه ثروت‌هایی در این سرزمین وجود دارد که می‌توانیم کشور تراز اول در منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد رفع موانع تسهیل اختیارات خوبی دارد، گفت: در قرارگاهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور که با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضائی و مجلس تشکیل شده تصمیم گرفته شد مصوبات ستاد ملی رفع موانع تولید اگر دستگاه‌های اجرایی، اجرا نکردند مجدد در آن جلسه ابلاغ می‌شود.

وزیر صمت  بیان کرد: در دو ماه گذشته ۵۲ هزار میلیارد تومان بنا به پیشنهاد وزارت صمت و با همت رئیس کل بانک مرکزی مصوب و به کلیه بانک‌های سراسر کشور برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، نیمه‌فعال و راکد ابلاغ شد.

وزیر صمت افزود: بروکراسی اداری هم مدیران، فعالان اقتصادی، نمایندگان مجلس و ... را خسته می‌کند و باید تلاش کنیم هر کسی در جای خودش کمک کند تا از چسبندگی بروکراسی اداری خود را نجات دهد و اگر شما ائمه جمعه، دستگاه قضایی و ...را پای کار بیاورید این اتفاق رخ خواهد داد.

وی  عنوان کرد: ما در حوزه خودمان این کار را خواهم کرد تا آن جایی که بگذارند، هر چند کار سختی است و یک بروکراسی ۱۲۰ ساله مزمن مریضی که روزبه‌روز نظام دیوان‌سالاری ما را گسترش داده و مردم را کوچک کرده است.

رزم‌حسینی گفت: دولت کوچک، مردم را بزرگ می‌کند اما دولت بزرگ مردم را کوچک می‌کند. اگر ما در دولت دوازدهم فرصت داشتیم وزارت صمتی را به همت همکاران خودم در وزارتخانه می‌ساختیم که حداقل نیرو و حداکثر کارایی را داشته باشد.

وی افزود: هر اصلاحاتی هزینه‌هایی دارد و شخص باید در این زمینه خودش را فدا کند و وزیر برای آبادانی کشور و  وزارتخانه‌ای که پذیرفته خودش را باید فدا کند.

رزم‌حسینی  ابراز داشت: معادنی که راکد هستند چه پروانه، اکتشاف و ...دارند، طبق قانون باید کار می‌کردند اما ۱۰ سال و ۱۵ سال فعالیتی نداشتند و مجوز فروشی می‌کردند، معدن از آنها گرفته و مجددا به مزایده گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: جغرافیای ایران  بیش از یک‌میلیون و  ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع است که تنها سه درصد آن در قلمرو اکتشافی ما است و از این مقدار تنها ۱۹ درصد اکتشاف در آن انجام شده و مابقی در اختیار سازمان محیط‌زیست، منابع طبیعی و ... قرار دارد.

رزم حسینی گفت: ما قانون را به نفع توسعه کشور خم می‌کنیم اما قانون‌شکنی نمی‌کنیم یعنی انعطاف‌پذیری در قانون ایجاد می‌کنیم، تفویض اختیارات را در حال دنبال‌کردن هستیم و در چند استان به عنوان‌ پایلوت انجام می‌شود و به‌دنبال فراهم‌کردن مسائل حقوقی آن هستیم.

رزم‌حسینی بیان کرد: ۷۰ درصد اشتغال در کشور در بنگاه‌های خرد انجام می‌شود و سهم تسهیلات این واحدها ۶ درصد است، از مجموع ۹۰۷ هزار میلیارد تومان،  ۹۰ درصد آن تنها به ۱۹ درصد افراد تسهیلات داده می‌شود

وزیر صمت در مورد راه‌آهن جنوب گفت: راه‌آهن جیرفت باید به شبکه سراسری وصل شود و ما حاضریم در این زمینه کمک کنیم و شرکت‌های توسعه‌گرای وزارت صمت را به این سمت سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر با حضور رئیس جمهور خط دوم انتقال آب از خلیج فارس را شروع خواهیم کرد و انتقال آب عمان از طریق چابهار کارهای مطالعاتی آن انجام شده و امیدواریم به‌زودی عملیات اجرایی آن را شروع کنیم‌.

انتهای پیام/۸0018/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول