اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تسخیر کنگره، پوشالی بودن آمریکا را نشان داد

امام جمعه شهرضا گفت: آمریکا که اینقدر هیمنه نشان می‌دهد، بسیار تو خالی است و به کنگره او حمله و آن را اشغال کردند.

تسخیر کنگره، پوشالی بودن آمریکا را نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با اشاره به ۱۷ دی ماه سال روز کشف حجاب اظهار داشت: این اقدام یک خیانت به دین، ملت و کشور بود، مسأله حجاب جزو ضروریات دین است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه حجاب، حیا و عفت از جایگاه ویژه‌ای در قرآن برخوردار است، افزود: رعایت عفت، حیا و حجاب سبب طهارت قلب، سلامت روح و روان انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه آن چیزی که امروز در جامعه منشأ بسیاری از مشکلات شده ارتباط بین نامحرم به صورت خواهر و برداری است، گفت: سه صفت ترس، تکبر و بخل برای مردها زشت است اما برای زن‌ها بسیار ارزشمند و خوب است.

صالح با اشاره به اینکه ۱۹ دی ماه یک نقطه درخشنده نه فقط در تاریخ قم بلکه در تاریخ کشورمان است، بیان کرد: در این روز طلبه و غیرطلبه یک پاسخ مؤمنانه و قهرمانه به نیاز زمان دادند، رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند، ۱۹ دی ماه حوزه علمیه قم، علما و مراجع احساس کردند امروز روزی است که باید در نظام شاهنشاهی ایستاد و خون نثار کردند، عظمت ۱۹ دی ماه در این نکته است، در آن زمان که همه جا خفقان بود ۱۹ دی ماه آغاز انقلاب شد و امروز شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستیم.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه آیت‌اله مصباح یزدی، مصباح انقلاب و امت بود، عنوان کرد: قبل از انقلاب در تمام اطلاعیه‌هایی که علما و مدرسان قم بر علیه نظام شاهنشاهی صادر کردند نام ایشان وجود دارد؛ وی مهم‌ترین سرمایه اصلی مملکت را علم و دانش می‌دانست، بنابراین با تأسیس مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) نتایج خوب به بار آورد و فارغ‌التحصیالان این مؤسسه در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

صالح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر اقتدار و عظمت می‌درخشد، ادامه داد: آمریکا که اینقدر هیمنه نشان می‌دهد، بسیار تو خالی است و به کنگره او حمله و آن را اشغال کردند، آمریکایی که نمی‌تواند مردم خودش را اداره کند چگونه ادعا می‌کند که می‌تواند مردم دیگر کشورها را اداره کند.

امام جمعه شهرضا خاطرنشان کرد: امروز در بهترین وضعیت نسبت به کشورهای دیگر هستیم، مشکلات وجود دارد و دشمن هر ساعتی نقشه‌ای می‌کشد اما وحدت و یکپارچگی باید در جامعه روز به روز بیشتر شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول