اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

گران‌فروشی و کم‌فروشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با عنوان تخفیف

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری با اشاره به بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهرری، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای روی محصولات خود عنوان «تخفیف» را درج می‌کنند اما طی تبانی با شرکت‌های تولیدی و بسته‌بندی اقدام به گران‌فروشی و کم‌فروشی می‌کنند.

گران‌فروشی و کم‌فروشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با عنوان تخفیف

لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرری، با اشاره به آغاز طرح ویژه بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهرری، اظهار کرد: حسب شکایات متعدد مردمی از تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرح ویژه بازرسی از این فروشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بیش از ۵۰ برگ گزارش تخلف در زمینه تغییر قیمت‌ کالاها، گران‌فروشی و تبلیغات خلاف واقع به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای که محصولات خود را با تقلب و به عنوان «تخفیف» عرضه می‌کنند، گفت: متأسفانه شاهد تبلیغات گسترده تخفیفات و قرعه‌کشی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر هستیم که با کم‌فروشی و گران‌فروشی کالاهای خود را به فروش می‌رسانند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری ادامه داد: این فروشگاه‌ها با همکاری شرکت‌های تولیدی و بسته‌بندی، قیمت کالا را بیش از قیمت مصوب روی کالاها درج کرده و وزن محصول را نیز کاهش می‌دهند و پس از آن قیمت فروش در فروشگاه را پایین می‌آورند که به مثابه گران‌فروشی و کم‌فروشی است.

ستاره ابراز کرد: در این واحدها کالاهای بسته‌بندی شده بی‌دلیل تا بیش از دو برابر افزایش قیمت دارد که البته این امکان به‌دلیل تبانی فروشگاه و واحد تولیدی یا بسته‌بندی انجام می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: مردم در خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با دقت بیشتری اقدام کنند و فریب تخفیف‌های کاذب را نخورند زیرا که طبق بررسی‌های انجام گرفته بسیاری از تخفیف‌های این فروشگاه‌ها غیرواقعی است و در بیشتر مواقع کالاهای تخفیف‌دار بالاتر از قیمت مصوب فروخته می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری با بیان اینکه تیم‌های بازرسی اتاق اصناف به طور مستمر فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای را رصد و بررسی می‌کنند، خاطرنشان کرد: سازمان صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده به شکل روزانه قیمت کالاها را اعلام می‌کنند لذا مصرف‌کنندگان می‌توانند قیمت‌ کالاها را تطبیق داده و موارد تخلف را به مراجع مربوطه گزارش کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول