اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مبارزه با اضافه‌وزن به کمک ایمپلنت

محققان ایمپلنتی توسعه داده‌اند که در معده افراد مبتلا به اضافه وزن مفرط قرار می‌گیرد و اشتهای آنان را کمتر می‌کند.

مبارزه با اضافه‌وزن به کمک ایمپلنت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاهی ایمپلنتی توسعه داده‌اند که در معده افراد مبتلا به اضافه وزن مفرط قرار می‌گیرد و اشتهای آنان را کمتر می‌کند.

هنگامی که یک فرد چاق واقعاً نیاز به کاهش وزن دارد، عمل جراحی بای پس معده انجام می‌شود اما این یک عمل کاملا تهاجمی است.  در همین راستا محققان یک ایمپلنت آزمایشی جدید ابداع کرده‌اند که ممکن است نتایج مشابهی با عوارض کمتر داشته باشد. 

این دستگاه شبیه پارو به طول یک سانتیمتر است. لبه این دستگاه انعطاف پذیر و دارای میکرو ال ای دی است. همچنین یک آنتن سیم پیچ و میکرو تراشه مخصوص در قسمت اصلی آن وجود دارد.

دستگاه مذکور در دانشگاه «ای اند ام تگزاس» توسعه یافته و با کمک چنین تجهیزاتی می‌تواند امواج رادیویی دریافت کند که در مرحله بعد به جریان الکتریکی برای روشن کردن ال ای دی‌ها تبدیل می‌شوند.

این ایمپلنت طی عمل جراحی در معده فرد و با توجه به انتهای اعصاب واگ نصب می‌شود. این اعصاب به مغز کمک می‌کنند تا با اعضای مختلف بدن از جمله معده ارتباط برقرار کند.

محققان این فناوی را در موش‌ها آزمایش و خروجی مثبت آن را ثبت کرده‌اند؛ فرایند آزمایش و تحقیق آن در ژورنال «نیچر کامونیکیشنز» منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول