اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نمایشگاه مجازی کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی سال جاری است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی و تحولی نو در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی و تأمین نیازهای فرهنگی علاقمندان به کتاب در سال جاری دانست.

نمایشگاه مجازی کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی سال جاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه گر اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی و تحولی نو در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی و تأمین نیازهای فرهنگی علاقمندان به کتاب در سال جاری است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی کتاب تعطیل شد و خلأ این نمایشگاه در تمام استان‌ها مشهود بود، خوشبختانه نمایشگاه مجازی کتاب تا حدودی می‌تواند این خلأ را پر کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب با استقبال خوب مردم مواجه می‌شود، چون در شرایط فعلی اقتصادی مردم، این نمایشگاه می‌تواند کتاب را با قیمت مناسبی در اختیار عموم علاقمندان قرار دهد، از طرفی با توجه به اینکه در ایام کرونا مردم علاقمندی بیشتری به خواندن کتاب در ایام قرنطینه نشان می‌دهند، خرید کتاب‌های مورد علاقه با قیمت مناسب و انتخاب از بین تعداد بی‌شمار کتاب و از ناشران تمامی کشور می‌تواند انگیزه دیگری برای حضور بیشتر و استقبال مناسب از نمایشگاه کتاب تهران باشد.

تحفه‌گر با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی در نمایشگاه مجازی کتاب، بیان کرد: هم اکنون مردم از طریق فضای مجازی سایت‌ها و پایگاه‌های فروش کتاب تا حدودی توانستند در زمان محدودیت‌ها و تعطیلی‌های مراکز فرهنگی هنری کتاب‌های مورد نیاز خود را تأمین کنند، آنچه این نمایشگاه را نسبت به این سایت‌ها متمایز می‌کند، رویدادهای فرهنگی است که در قالب این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده که برگزار شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: هفته گذشته در جلسه‌ای با مسؤولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و مدیران کل و معاونین فرهنگی استان‌ها نسبت به این نمایشگاه اطلاع‌رسانی کافی توسط برگزارکنندگان انجام شد و تمام استان‌ها برای برگزاری این نمایشگاه بسیج شده‌اند، این تجربه می‌تواند به برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب استان‌ها نیز کمک کند.

وی گفت: ناشران، علاقمندان و مردم برای اطلاع از جزئیات برگزاری این نمایشگاه می‌توانند به سایت ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول