اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌های سلیقه‌ای مانع ارتقای شوراها است

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه همه گروه‌ها و اقشار از مجامع صنفی‌ برخوردارند تا مطالبات آنها را پیگیری کنند، گفت: اجرای برنامه‌های سلیقه‌ای مانع ارتقای شوراهاست.

برنامه‌های سلیقه‌ای مانع ارتقای شوراها است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شیما افشاری عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح وظایف شورای شهر اظهار کرد: پس از حدود دو دهه فعالیت نبود انسجام، نبود برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت، نبود ساختار اداری مناسب و استاندارد، تغییرات مداوم در سطح هیات رئیسه، نظارت نکردن و همکاری و حمایت جدی نکردن وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط با این مجموعه مانع ارتقای جایگاه آن شده است.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه همه گروه‌ها و اقشار از مجامع صنفی‌ برخوردارند تا مطالبات آنها را پیگیری کنند، گفت: شورای عالی نیز باید این نقش را برای شورا و نیز جامعه داشته باشد اما متاسفانه چنین نبوده است.

وی با بیان اینکه با گذشت حدود دو دهه از عمر شوراها هنوز شورای عالی استان‌ها به عنوان متولی و پدر معنوی شورا برنامه‌ای برای این نهاد ندارد، افزود: با برنامه‌های سلیقه‌ای و بدون پشتوانه فکری نمی‌توان در بلند مدت جایگاه شورا را ارتقا داد.

افشاری تامین نکردن هزینه‌های لازم شوراهای فرادست شامل هزینه جاری، پرسنلی، حق‌الجلسه و هزینه آموزش را مشکلی لاینحل برشمرد که با تدبیر هیأت رئیسه شورای عالی و دستگاه‌های مربوطه رفع می‌شود.

افشاری با بیان اینکه در سال جاری حتی شورای عالی استان‌ها تقویم کاری و آموزشی مناسبی ارائه نداده و یک ریال بابت آموزش شوراها و کارکنان پرداخت نکرده است، تصریح کرد: این درحالیست که آموزش شوراها وظیفه شورای عالی است و منبع دیگری برای آن لحاظ نشده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول