به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزشوپرورش استان قزوین در نخستین نشست مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان استان قزوین که امروز در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین نوزدهمین استانی است که شعبهٔ بنیاد خیرین در آن تأسیس و راهاندازی شده است.
وی افزود: یک سیستم زمانی میتواند خروجیهای مطلوبی داشته باشد که تفکری استراتژیک در آن نهادینه شود.
وی ادامه داد: برای خوب کار کردن یک سیستم الزاماتی وجود دارد و اگر ما نتوانیم آن الزامات را در درون سیستم ایجاد کنیم قطعاً راه به جای مناسبی نمیبریم و چشماندازی که برای آن سیستم پیشبینی شده، محقق نخواهد شد.
این مسؤول تأکید کرد: ما نیازمند یک چشمانداز روشن و تدوین نقشهٔ راهی جهت رسیدن به آن چشمانداز هستیم؛ امروز سیستم بزرگ جامعهٔ ما بهدنبال دستیابی به توسعه است و توسعه و پیشرفت را بهعنوان یک اولویت و پیشرفت در این سیستم میدانیم.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه خرده سیستمهای متعدد جامعه، با یکدیگر همافزا باشند تا در نهایت ما را به توسعه برسانند، نیازمند برنامهریزیهای عمیق و دقیقی هستیم که اگر به درستی روی این برنامهها تأمل کنیم متوجه میشویم هیچ جایگاه و نهادی مهمتر از نهاد آموزشوپرورش در رساندن ما به این چشمانداز مؤثر نخواهد بود.
اصغری در ادامه بیان کرد: پیشوای توسعهٔ کشور، سیستم آموزشوپرورش است و در آموزشوپرورش نیز هیچ عنصری مهمتر از معلم نیست، بنابراین لازم است به معلم بهعنوان محوریترین عنصر در این سیستم توجه ویژه داشت و دانشگاه فرهنگیان نهادی است که معلمان آیندهٔ ما در تربیت میشوند.
این مسؤول ضمن اشاره به فعالیتهای بینظیر خیرین مدرسهساز در استان قزوین، یادآور شد: ساختن مدارسی که به دست خیرین عزیز احداث شده و میشود بسیار مهم بوده و قطعاً در توسعهٔ استان و کشور نقش بیبدیلی را ایفا خواهد کرد، اما همین مدرسه باید معلمی داشته باشد تا بتواند اهداف پیشبینی شده در نظام تعلیم و تربیت کشور را محقق کند.
مدیرکل آموزشوپرورش استان قزوین در پایان ابراز کرد: ما در استان قزوین فضای مناسبی برای تربیت معلم نداریم و با کمبودهای جدی در این زمینه مواجه هستیم؛ امروز ضرورت احداث محیطی برای تربیت معلمان کمتر از مدرسهسازی نیست، لذا از تمام خیرینی که خداوند به آنها توفیق داده تا در این مسیر گام بردارند، تقاضا داریم در بحث ساخت و تجهیز محیط دانشگاه همکاری کنند تا این محیط قادر باشد معلمان را با شاخصها و ویژگیهایی که در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش پیشبینی شده تحویل جامعه بدهد، زیرا این معلمان قرار است سیستم آموزشی ما را پیش ببرند و بهعنوان مهمترین پیشران در توسعهٔ نظام آموزشی کشور نقش ایفا کنند.
انتهای پیام/